Vier Zilveren Leeuwen voor Snelweg Sprookjes
- 21 jun 2019 @ 09:36
- Jeroen Mirck
Volkswagen houdt de Nederlandse eer hoog bij Cannes Lions. De mobiele campagne 'Snelweg Sprookjes' van Achtung McGarryBowen won eerder deze week al twee Zilveren Leeuwen en voegde daar donderdag nog eens vier keer zilver aan toe.
Volkwagen lanceerde de campagne samen met CPNB (dat gisteren zelf in de prijzen viel op C-Day van Logeion). Het is een interactieve luister-app voor kinderen, ontwikkeld in het kader van de Nationale Voorleesdagen.
Dagelijks brengen duizenden kinderen tijd door in de auto en met de app creëert Volkswagen een interactief voorleesmoment voor het hele gezin. 'Snelweg Sprookjes' is afgestemd op objecten langs de snelweg, het tijdstip, het weer en het overige verkeer en geeft daarmee de buitenwereld een actieve rol in de luisterverhalen.
Interactief voorlezen
Kinderen kijken tegenwoordig eerder naar een beeldscherm dan naar buiten. Door kinderen op een interactieve manier 'voor te lezen' in de auto, worden ze op zowel taalkundig als creatief gebied gestimuleerd.
Naast Volkswagen viel slechts één andere Nederlandse case donderdag in de prijzen: Veloretti won brons met de eigen campage 'Car-2-Bike'. Andere genomineerde bureaus, zoals DDB, TBWA, Code d'Azur en Wunderman Thompson staan nog altijd met lege handen.
Overigens viel wel het Nederlandse productiebedrijf Halal vier keer in de prijzen, onder meer de Young Director Award.
Bekijk alle Nederlandse nominaties in MT's Dossier Cannes Lions 2019.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
Laatste Nieuws
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers