Vier Zilveren Leeuwen voor Snelweg Sprookjes

Vier Zilveren Leeuwen voor Snelweg Sprookjes
  • Bureaus
  • 21 jun 2019 @ 09:36
  • 15259 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • MobileCampagnesAwardCannes

Volkswagen houdt de Nederlandse eer hoog bij Cannes Lions. De mobiele campagne 'Snelweg Sprookjes' van Achtung McGarryBowen won eerder deze week al twee Zilveren Leeuwen en voegde daar donderdag nog eens vier keer zilver aan toe.

Volkwagen lanceerde de campagne samen met CPNB (dat gisteren zelf in de prijzen viel op C-Day van Logeion). Het is een interactieve luister-app voor kinderen, ontwikkeld in het kader van de Nationale Voorleesdagen.

Dagelijks brengen duizenden kinderen tijd door in de auto en met de app creëert Volkswagen een interactief voorleesmoment voor het hele gezin. 'Snelweg Sprookjes' is afgestemd op objecten langs de snelweg, het tijdstip, het weer en het overige verkeer en geeft daarmee de buitenwereld een actieve rol in de luisterverhalen.

Interactief voorlezen

Kinderen kijken tegenwoordig eerder naar een beeldscherm dan naar buiten. Door kinderen op een interactieve manier 'voor te lezen' in de auto, worden ze op zowel taalkundig als creatief gebied gestimuleerd.

Naast Volkswagen viel slechts één andere Nederlandse case donderdag in de prijzen: Veloretti won brons met de eigen campage 'Car-2-Bike'. Andere genomineerde bureaus, zoals DDB, TBWA, Code d'Azur en Wunderman Thompson staan nog altijd met lege handen.

Overigens viel wel het Nederlandse productiebedrijf Halal vier keer in de prijzen, onder meer de Young Director Award.

Bekijk alle Nederlandse nominaties in MT's Dossier Cannes Lions 2019.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken