Rijksoverheid en Joel Beukers geven vuurwerktips

Rijksoverheid en Joel Beukers geven vuurwerktips
  • Bureaus
  • 20 dec 2019 @ 10:36
  • 28002 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • CampagnesMaatschappij

De Rijksoverheid komt in samenwerking met reclamebureau Roorda met het vervolg op de Knalplanga: een nieuwe vuurwerkcampagne met fitnessgoeroe alias ‘The Bril-instructor’ Joel Beukers in de hoofdrol. Doel is om jongeren te motiveren veilig vuurwerk af te steken.

In een drietal instructievideo's geeft Beukers op geheel eigen schreeuwende wijze veilig vuurwerktips aan jongeren, zoals hij normaal ook zijn fitnesstips deelt. In de video's staat een veilige vuurwerkhandeling centraal: bril op, afstand houden en aansteeklont gebruiken.

Joeri Jansen, creatief directeur Roorda, laat weten: 'Vuurwerk afsteken gaat over adrenaline en masculiniteit. Joel Beukers is daar de belichaming van. Via zijn kanalen bereiken we de juiste doelgroep en dat doen we op een geheel eigen over-the-top manier waardoor de boodschap niet belerend overkomt of als reclame aanvoelt.'

De campagne wordt ondersteund met de release van Beukers' nieuwe track en videoclip: Goud&Nieuw. Vorig jaar lanceerden de Rijksoverheid en Roorda de succesvolle Knalplanga-campagne met rapper Donnie in de hoofdrol.

 



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken