Rijksoverheid en Joel Beukers geven vuurwerktips
- Bureaus
- 20 dec 2019 @ 10:36
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 20 dec 2019 @ 10:36
- Lucas Boon
De Rijksoverheid komt in samenwerking met reclamebureau Roorda met het vervolg op de Knalplanga: een nieuwe vuurwerkcampagne met fitnessgoeroe alias ‘The Bril-instructor’ Joel Beukers in de hoofdrol. Doel is om jongeren te motiveren veilig vuurwerk af te steken.
In een drietal instructievideo's geeft Beukers op geheel eigen schreeuwende wijze veilig vuurwerktips aan jongeren, zoals hij normaal ook zijn fitnesstips deelt. In de video's staat een veilige vuurwerkhandeling centraal: bril op, afstand houden en aansteeklont gebruiken.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda, laat weten: 'Vuurwerk afsteken gaat over adrenaline en masculiniteit. Joel Beukers is daar de belichaming van. Via zijn kanalen bereiken we de juiste doelgroep en dat doen we op een geheel eigen over-the-top manier waardoor de boodschap niet belerend overkomt of als reclame aanvoelt.'
De campagne wordt ondersteund met de release van Beukers' nieuwe track en videoclip: Goud&Nieuw. Vorig jaar lanceerden de Rijksoverheid en Roorda de succesvolle Knalplanga-campagne met rapper Donnie in de hoofdrol.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
Laatste Nieuws
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

