Rijksoverheid en Joel Beukers geven vuurwerktips
- Bureaus
- 20 dec 2019 @ 10:36
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - CampagnesMaatschappij
- 20 dec 2019 @ 10:36
- Lucas Boon
De Rijksoverheid komt in samenwerking met reclamebureau Roorda met het vervolg op de Knalplanga: een nieuwe vuurwerkcampagne met fitnessgoeroe alias ‘The Bril-instructor’ Joel Beukers in de hoofdrol. Doel is om jongeren te motiveren veilig vuurwerk af te steken.
In een drietal instructievideo's geeft Beukers op geheel eigen schreeuwende wijze veilig vuurwerktips aan jongeren, zoals hij normaal ook zijn fitnesstips deelt. In de video's staat een veilige vuurwerkhandeling centraal: bril op, afstand houden en aansteeklont gebruiken.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda, laat weten: 'Vuurwerk afsteken gaat over adrenaline en masculiniteit. Joel Beukers is daar de belichaming van. Via zijn kanalen bereiken we de juiste doelgroep en dat doen we op een geheel eigen over-the-top manier waardoor de boodschap niet belerend overkomt of als reclame aanvoelt.'
De campagne wordt ondersteund met de release van Beukers' nieuwe track en videoclip: Goud&Nieuw. Vorig jaar lanceerden de Rijksoverheid en Roorda de succesvolle Knalplanga-campagne met rapper Donnie in de hoofdrol.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation