Winkelman en Van Hessen: drie nieuwe bureaus
- Bureaus
- 2 jul 2020 @ 08:51
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - PR
- 2 jul 2020 @ 08:51
- Sjaak Hoogkamer
Adviesbureau Winkelman en Van Hessen gaat zich opsplitsen in 3 nieuwe bureaus. Het bureau heeft zijn drie adviesteams verzelfstandigd en overgedragen aan partners uit eigen gelederen die de continuïteit naar klanten borgen.
De drie nieuwe bureaus – Agency, Banka Media en Donkergroen creators – zullen onderling volop samenwerken en blijven gehuisvest aan het Bankaplein in Den Haag.
Vraag aan een van de oprichters en naamgevers van het bureau Ton Winkelman of corona heeft geleid tot deze nieuwe structuur. Winkelman: ‘Voorop staat dat we nieuwe leiders al langere tijd de ruimte willen geven. Dit loopt nu ruim een jaar. Waar je door corona tegenaan loopt, is dat onze drie adviesgroepen elk geraakt werden, maar in verschillende mate. Voor ‘Events’ bijvoorbeeld gold eind maart en in april nog geen enkel vooruitzicht op versoepeling van maatregelen en dus op continuïteit. Daarom hebben we gezocht naar mogelijkheden om per adviesgroep te bekijken hoe te verzelfstandigen. De volgende stap was om ook de personele bezetting in overheadfuncties en in de adviesgroepen af te stemmen op de huidige opdrachtenportefeuille. Dat is nu afgerond. Het levert, mede geholpen door de recente versoepeling van corona-maatregelen, drie gezonde bureaus op, mooie reacties van klanten, perspectief en nieuwe energie.’
Agency wordt geleid door Johan Coops en Ton Winkelman en is gespecialiseerd in public relevance, strategie en communicatie. Het bureau werkt voor onderwijs, bedrijfsleven en maatschappelijk Nederland.
Banka Media wordt geleid door Erik Graadt van Roggen en is gespecialiseerd in marketing en communicatie voor A-merken. Donkergroen creators zijn gespecialiseerd in communicatie, procesbegeleiding en evenementen, vooral op het gebied van innovatie, duurzaamheid en cultuur, en wordt geleid door Ivo Nederpelt en Romy Fortuin.
Oprichters Ton Winkelman en Ralph van Hessen blijven actief in het vak. Ralph van Hessen blijft betrokken bij zijn Big Improvement Day en thema’s als ondernemerschap en het verbeteren van de samenwerking tussen overheid, bedrijfsleven, wetenschap en media. Ton Winkelman blijft verbonden met enkele belangrijke opdrachtgevers en is één van de founding-partners van Agency.
Op de foto boven v.l.n.r. Ton Winkelman en Johan Coops (Agency); Erik Graadt van Roggen (Banka Media); Ralph van Hessen (o.a. Big Improvement Day); Ivo Nederpelt en Romy Fortuin (Donkergroen creators).
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Refurbed met Counter in zee19-09-2025
- Kansspelautoriteit waarschuwt... 18-09-2025
- Dentsu Creative Amsterdam viert 20... 18-09-2025
- Ra*w en One:Nil dagen creatief... 18-09-2025
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes