Center Parcs: vlakbij en toch even helemaal weg
- Bureaus
- 8 jan 2021 @ 11:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 8 jan 2021 @ 11:30
- Lucas Boon
Center Parcs lanceert vandaag een nieuwe merkcampagne met de weinig inspirerende pay-off 'vlakbij en toch even helemaal weg'. Met de campagne speelt de vakantiepark-keten naar eigen zeggen in op de groeiende behoefte van Nederlanders om -net als vorig jaar- op vakantie te gaan in eigen land.
Center Parcs wil ondanks de aanhoudende coronamaatregelen een omgeving bieden 'die het mogelijk maakt de verbinding met elkaar te versterken' en 'even helemaal te ontsnappen aan de hectiek van alledag'. De campagne moet anders gezegd recht doen aan de veranderende wensen van de tegenwoordige vakantiegast. De campagne, onderdeel van het langer lopende ‘echt even samen’-concept, is ontwikkeld door Ogilvy Social Lab en wordt uitgerold in drie tv-commercials.
Het boekingsgedrag van de Nederlander is sinds het uitbreken van corona in maart vorig jaar sterk veranderd. Als bekend is er inmiddels een vaccin, maar voorlopig zit men voor wat betreft vakantiekeuze nog vast aan zijn eigen land. Center Parcs heeft Kantar onderzoek laten doen, waaruit onder meer blijkt dat de helft van de Nederlanders kiest voor 'een vakantie dichterbij huis'. Reden hiervoor is veiligheid en omdat het risico op annulering kleiner is. Ook wil men de zomervakantie spreiden, door bijvoorbeeld eerder in het jaar of direct na het hoogseizoen te gaan.
Mark Giethoorn, directeur van Center Parcs Nederland, zegt: 'Samen met dierbaren genieten van de natuur en een welverdiende vakantie is voor veel Nederlanders belangrijker dan ooit. Toch vinden veel mensen het moeilijk om nu al een zomervakantie te boeken, en daarom biedt Center Parcs de mogelijkheid tot flexibele voorwaarden. Zo kunnen onze gasten bijvoorbeeld de datum van hun vakantie kosteloos omboeken naar een Belgisch, Duits of Frans park.'
Bekijk de tv-commercial hieronder:
Center Parcs | Kids Safari from PVCP on Vimeo.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers