Kruidvat lanceert landelijke campagne met nieuw gezicht Lies
- Bureaus
- 1 mrt 2021 @ 10:20
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 1 mrt 2021 @ 10:20
- Lucas Boon
Iedereen verdient het om zich mooi, goed en gezond te voelen. Dat is de boodschap in de nieuwe landelijke campagne van Kruidvat, ontwikkeld door DDB Unlimited. ‘Single moeder' Lies (38) is het gezicht van de campagne.
Waar Kruidvat in het verleden vooral benadrukte voordelig te zijn, wordt nu ook duidelijk gemaakt waarom. De welbekende tagline 'Steeds verrassend, altijd voordelig' blijft overeind, met als toevoeging 'Fris en fluitend het voorjaar in' en waarbij de beauty- en verzorgingsproducten van de voordeeldrogist extra onder de aandacht worden gebracht.
Lies, het nieuwe gezicht van Kruidvat.
In de tv-commercial maken we kennis met de chaotische Lies, een Bridget Jones-achtig type dat symbool moet staan voor 'alle Nederlanders met een druk leven'. Lies probeert ondanks haar hectische leven met drie kids de boel onder controle te houden. Alles wat op haar pad komt, ziet ze met optimisme en vertrouwen tegemoet. Kruidvat is daarbij haar bondgenoot, dat naar eigen zeggen altijd klaarstaat met verrassende producten en de beste deals. In de commercial zien we hoe Lies zich voorbereidt op haar droomdate, maar die verloopt, Lies kennende, niet geheel volgens planning.
Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited, licht toe: 'Met Lies als gezicht van de campagne bouwen we aan herkenbaarheid, maar zijn we tegelijkertijd ook onderscheidend. Want tussen alle traditionele reclamegezinnen die Nederland al rijk is, is een single moeder een verfrissende afwisseling.'
Brenda Smith, directeur marketing van Kruidvat, vult aan: 'In de campagne wordt onze missie nadrukkelijk voor het voetlicht gebracht. Juist in een tijd waarin de behoefte aan optimisme en toegankelijkheid groot is, is het belangrijk dat iedereen zich mooi, gezond en goed voelt.'
Bekijk de tv-commercial hieronder:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers