Kruidvat lanceert landelijke campagne met nieuw gezicht Lies

Kruidvat lanceert landelijke campagne met nieuw gezicht Lies
  • Bureaus
  • 1 mrt 2021 @ 10:20
  • 17240 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • RetailCampagnes

Iedereen verdient het om zich mooi, goed en gezond te voelen. Dat is de boodschap in de nieuwe landelijke campagne van Kruidvat, ontwikkeld door DDB Unlimited. ‘Single moeder' Lies (38) is het gezicht van de campagne.

Waar Kruidvat in het verleden vooral benadrukte voordelig te zijn, wordt nu ook duidelijk gemaakt waarom. De welbekende tagline 'Steeds verrassend, altijd voordelig' blijft overeind, met als toevoeging 'Fris en fluitend het voorjaar in' en waarbij de beauty- en verzorgingsproducten van de voordeeldrogist extra onder de aandacht worden gebracht.


Lies, het nieuwe gezicht van Kruidvat.

In de tv-commercial maken we kennis met de chaotische Lies, een Bridget Jones-achtig type dat symbool moet staan voor 'alle Nederlanders met een druk leven'. Lies probeert ondanks haar hectische leven met drie kids de boel onder controle te houden. Alles wat op haar pad komt, ziet ze met optimisme en vertrouwen tegemoet. Kruidvat is daarbij haar bondgenoot, dat naar eigen zeggen altijd klaarstaat met verrassende producten en de beste deals. In de commercial zien we hoe Lies zich voorbereidt op haar droomdate, maar die verloopt, Lies kennende, niet geheel volgens planning.

Esther te Pas, managing director van DDB Unlimited, licht toe: 'Met Lies als gezicht van de campagne bouwen we aan herkenbaarheid, maar zijn we tegelijkertijd ook onderscheidend. Want tussen alle traditionele reclamegezinnen die Nederland al rijk is, is een single moeder een verfrissende afwisseling.'

Brenda Smith, directeur marketing van Kruidvat, vult aan: 'In de campagne wordt onze missie nadrukkelijk voor het voetlicht gebracht. Juist in een tijd waarin de behoefte aan optimisme en toegankelijkheid groot is, is het belangrijk dat iedereen zich mooi, gezond en goed voelt.'

Bekijk de tv-commercial hieronder:



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken