Kruidvat weet met Lies juiste snaar te raken
- Bureaus
- 1 mrt 2021 @ 13:00
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 1 mrt 2021 @ 13:00
- Lucas Boon
Net als de grote supers heeft voordeeldrogist Kruidvat nu ook een eigen gezicht, namelijk dat van 'single moeder' Lies (38). En zij weet de juiste snaar te raken.
Het juiste personage voor je merk vinden is zo makkelijk nog niet. Wie kiest voor een BN'er spreekt misschien de massa aan, maar maakt ook automatisch kans op het 'winnen' van een Loden Leeuw. Zo bereikt Jumbo met family man Frank Lammers een groot publiek, maar kan deze campagne ook op de nodige irritatie rekenen. Albert Heijn pakt het concept 'gezicht' wellicht slimmer aan met girl next door Ilse, maar dit type personage plus doorsnee gezin (man, dochter, zoon) is dan weer nét te voor de hand liggend. Waar de retailers met hun 'gezichten' duidelijk op mikken, is het ongrijpbare fenomeen 'herkenbaarheid'. Want wanneer is een persoon op de juiste manier herkenbaar? Ja, Frank Lammers is herkenbaar, Ilse ook, maar wie een kijkje achter de gemiddelde voordeur in Nederland neemt, krijgt een heel ander beeld voorgeschoteld.
Sympathiek
Zoals dat van Lies bijvoorbeeld. In de tv-commercial (door DDB Unlimited) zien we een chaotische 'single mom' van 38 die zich voorbereidt op haar droomdate en halsoverkop zichzelf en haar huis moet zien te fatsoeneren - met behulp van de producten van Kruidvat uiteraard. Lies wekt in haar onhandigheid sympathie: iederéén kent de ongelukkige combinatie van onopgeruimd huis en weinig tijd. Overigens wint Kruidvat met Lies niet de originaliteitsprijs: de naam Lies heeft wel erg veel weg van Ilse (Albert Heijn) en het type 'chaotische vrijgezelle vrouw van eind 30' kennen we natuurlijk van de Britse filmserie Bridget Jones.
Klassiek gevalletje beter goed gejat dan slecht verzonnen. Kruidvat raakt de juiste snaar, en heeft naast Lies ook nog eens de juiste cast en muziek (door MassiveMusic) weten neer te zetten. Het zoetsappige 'Love is in the air' van John Paul Young komt perfect samen met de charmante date genaamd Boy en de iets minder charmante ex-man (plus kids) van Lies. 'Was je 't vergeten?' Oordeel zelf:
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- gezicht
- personage
- loden leeuw
- campagne
- ddb unlimited
- drogisterij
- kruidvat
- lies
- jumbo
- bridget jones
- albert heijn
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Bruna test AI-commercial en -billboard en consument lijkt geen...
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Leer emoties herkennen als waarschuwing tegen fraude
Laatste Nieuws
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
- Huisdieren geven levensles in nieuwe... 23-10-2025
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

