Boldking lanceert het nieuwe scheren en steekt de draak met vaders

Boldking lanceert het nieuwe scheren en steekt de draak met vaders
  • Bureaus
  • 13 sep 2021 @ 11:41
  • 22550 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WebCommercialsCreatie

Boldking heeft nieuwe, super flexibele en duurzame mesjes ontwikkeld die 'het nieuwe scheren' makkelijker willen maken. Bureau Freddy maakte twee bijpassende commercials. Boldking-oprichter Rochdi Darrazi licht toe.

Mannen scheren zich tegenwoordig minder vaak én scheren meer dan alleen hun gezicht. Vandaar de nieuwe mesjes, vertelt Boldking-oprichter Rochdi Darrazi aan MarketingTribune: 'In een markt die al meer dan 100 jaar gedomineerd wordt door een paar spelers, zijn wij er om een alternatief te bieden voor de nieuwe generatie scheerders. Ons doel is om scheren makkelijker te maken voor zo veel mogelijk mannen in Europa. Met onze nieuwe campagne willen we laten zien dat deze tijd en deze generatie vraagt om een ander scheermes.'

Boldking heeft inmiddels 700.000 klanten in elf landen en verkoopt niet alleen online, maar ook in het reguliere drogisterij-kanaal van Etos. Het noemt zichzelf 'een innovatief scheer- en verzorgingsmerk voor de moderne man'. Met de Flexblade technologie introduceert Boldking nu een volledig flexibel mesje dat zich tijdens het scheren – anders dan de traditionele mesjes - soepel en natuurlijk aanpast aan de rondingen van het gezicht en lichaam en makkelijker schoonspoelt. Met verschillende zo natuurlijk mogelijk geproduceerde scheer- en huidverzorgingsproducten is het aanbod van Boldking compleet.

Boldking is naar eigen zeggen het snelst groeiende ‘male grooming’ merk in Europa en is actief in onder andere Nederland, Duitsland en Engeland. 'Boldking klanten kunnen makkelijk hun scheerspullen en huidverzorging in de winkel of met een paar kliks online bestellen, hun scheerervaring afstemmen op hun huidtype en optioneel hun scheermesjes automatisch laten bijvullen met BoldkingRepeat', aldus Darrazi. Dit abonnementmodel wordt door meer merken en marketeers toegepast en laat een groeiende populariteit zien. Daarnaast zijn er in Nederland de Etos-winkels, waar de messen liggen.

De nieuwe campagne bestaat uit de commercial ‘The Singer’ (zie ook het venster hieronder) en de commercial ‘The Soaker’.

De films zijn bedacht en geproduceerd door bureau Freddy. Ex-TBWA\-ers Pum Buisman (executive producer) en Niels de Kuiper (creative director) hebben het bureau begin 2021 opgericht. De twee omschrijven Freddy als een makersclub van snelle denkers en doeners op het gebied van videocontent, vooral in 'campagneconsistente video voor alle mogelijke platforms: van digital-out-of-home tot TVC’s'. Freddy is gelieerd aan bureau Alfred en wordt wel 'het handige neefje' genoemd.

De Kuiper: 'Vanuit het thema "Not Your Dad’s" laten we nu zien dat Boldking echt anders is dan de traditionele massamerken. We steken op een ironische manier de draak met onze vaders, die al jarenlang gedachteloos die dezelfde mesjes kopen. In deze nieuwe campagne laten we zoons hun vaders becommentariëren op de plaats delict: de badkamer. In de vorm van aanstekelijke vergane glorie van vaders die niet direct doorhebben dat ze, net als hun scheermes, een beetje in het verleden zijn blijven hangen. Dus hoog tijd voor iets nieuws: For everyone younger than their dad, get flex.'
(PvWK)

Credits:

Opdrachtgever: Boldking

Verantwoordelijke marketeers bij opdrachtgever: Rochdi Darrazi, Philippine van der Stoel, Ivo Daniels en Paul Weatherall

Concept/strategie: Freddy

Productiemaatschappij: SuperEasterFeather

Postproductie: Freddy.

 

 

 



Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken