Boldking lanceert het nieuwe scheren en steekt de draak met vaders

- Bureaus
- 13 sep 2021 @ 11:41
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WebCommercialsCreatie
- 13 sep 2021 @ 11:41
- Peter van Woensel Kooy
Boldking heeft nieuwe, super flexibele en duurzame mesjes ontwikkeld die 'het nieuwe scheren' makkelijker willen maken. Bureau Freddy maakte twee bijpassende commercials. Boldking-oprichter Rochdi Darrazi licht toe.
Mannen scheren zich tegenwoordig minder vaak én scheren meer dan alleen hun gezicht. Vandaar de nieuwe mesjes, vertelt Boldking-oprichter Rochdi Darrazi aan MarketingTribune: 'In een markt die al meer dan 100 jaar gedomineerd wordt door een paar spelers, zijn wij er om een alternatief te bieden voor de nieuwe generatie scheerders. Ons doel is om scheren makkelijker te maken voor zo veel mogelijk mannen in Europa. Met onze nieuwe campagne willen we laten zien dat deze tijd en deze generatie vraagt om een ander scheermes.'
Boldking heeft inmiddels 700.000 klanten in elf landen en verkoopt niet alleen online, maar ook in het reguliere drogisterij-kanaal van Etos. Het noemt zichzelf 'een innovatief scheer- en verzorgingsmerk voor de moderne man'. Met de Flexblade technologie introduceert Boldking nu een volledig flexibel mesje dat zich tijdens het scheren – anders dan de traditionele mesjes - soepel en natuurlijk aanpast aan de rondingen van het gezicht en lichaam en makkelijker schoonspoelt. Met verschillende zo natuurlijk mogelijk geproduceerde scheer- en huidverzorgingsproducten is het aanbod van Boldking compleet.
Boldking is naar eigen zeggen het snelst groeiende ‘male grooming’ merk in Europa en is actief in onder andere Nederland, Duitsland en Engeland. 'Boldking klanten kunnen makkelijk hun scheerspullen en huidverzorging in de winkel of met een paar kliks online bestellen, hun scheerervaring afstemmen op hun huidtype en optioneel hun scheermesjes automatisch laten bijvullen met BoldkingRepeat', aldus Darrazi. Dit abonnementmodel wordt door meer merken en marketeers toegepast en laat een groeiende populariteit zien. Daarnaast zijn er in Nederland de Etos-winkels, waar de messen liggen.
De nieuwe campagne bestaat uit de commercial ‘The Singer’ (zie ook het venster hieronder) en de commercial ‘The Soaker’.
De films zijn bedacht en geproduceerd door bureau Freddy. Ex-TBWA\-ers Pum Buisman (executive producer) en Niels de Kuiper (creative director) hebben het bureau begin 2021 opgericht. De twee omschrijven Freddy als een makersclub van snelle denkers en doeners op het gebied van videocontent, vooral in 'campagneconsistente video voor alle mogelijke platforms: van digital-out-of-home tot TVC’s'. Freddy is gelieerd aan bureau Alfred en wordt wel 'het handige neefje' genoemd.
De Kuiper: 'Vanuit het thema "Not Your Dad’s" laten we nu zien dat Boldking echt anders is dan de traditionele massamerken. We steken op een ironische manier de draak met onze vaders, die al jarenlang gedachteloos die dezelfde mesjes kopen. In deze nieuwe campagne laten we zoons hun vaders becommentariëren op de plaats delict: de badkamer. In de vorm van aanstekelijke vergane glorie van vaders die niet direct doorhebben dat ze, net als hun scheermes, een beetje in het verleden zijn blijven hangen. Dus hoog tijd voor iets nieuws: For everyone younger than their dad, get flex.'
(PvWK)
Credits:
Opdrachtgever: Boldking
Verantwoordelijke marketeers bij opdrachtgever: Rochdi Darrazi, Philippine van der Stoel, Ivo Daniels en Paul Weatherall
Concept/strategie: Freddy
Productiemaatschappij: SuperEasterFeather
Postproductie: Freddy.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Philippine van der Stoel
- scheren
- strategie
- SuperEasterFeather
- vaders
- Freddy
- grooming merk
- Bolking
- Rochdi Darrazi
- Etos
- Ivo Daniels
- Paul Weatherall
- concept
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Stoov op zoek naar de échte koukleum
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy Horizon
- Singer-songrapper Snelle in nieuwe campagne Milka
- Stayokay lanceert nieuwe merkcampagne: ‘Stay meer dan okay’
- Cases vanuit een abonnementsmodel zijn voor ons heel interessant
- Popcorn Stories ontwikkelt jongerencampagne voor 113...
Laatste Nieuws
- Rindert de Lange: Bekroon jouw 2022... 30-01-2023
- Campagne Vogelbescherming om meer... 27-01-2023
- Harrie Kuipers nieuwe CCO Happy... 27-01-2023
- Nieuwe campagne Ziggo stelt... 26-01-2023
- Onderzoek InSites Consulting: 'We... 26-01-2023
- Regina Romeijn: Ook... 25-01-2023
MarketingTribune Events
- 23mrt 2023
Shopping Awards
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day