And now this introduceert digitale kerstboom
- Bureaus
- 22 dec 2021 @ 12:08
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 22 dec 2021 @ 12:08
- Redactie MarketingTribune
Brand building agency And Now This introduceert de NFTrees. Een digitale kerstboom die je elk jaar opnieuw kunt gebruiken. Elke boom is one-of-a-kind en random gegenereerd. Het bureau steunt hiermee Restore Earth.
NFT (Non-fugible Token) is een manier om eigenaarschap te koppelen aan digitale objecten.
De aloude kerstboom is volgens And now this ‘niet leuk en gezellig, want niet duurzaam.’ Ieder jaar worden er zo’n 2,5 miljoen verkocht en weer weggegooid. En dat vindt het bureau zonde. ‘Zeker in deze tijden van metaverses en web 3.0 denken wij dat het anders kan. Een duurzame oplossing voor de niet-zo-duurzame kerstboom.’
Paul Bakker, medeoprichter van And Now This: ‘2021 is het jaar van de NFT. Er schieten allerlei verschillende NFT projecten uit de grond op het moment. We wilden met dit project kijken of we een brug konden slaan tussen de echte wereld en die van Web 3.0. En zo kwamen we op de digitale kerstboom. Een NFT die een kleine bijdrage levert aan een duurzamere wereld.'
Samen met designer Joëlle Strijk heeft het bureau het project helemaal in-house ontwikkeld. Bakker: 'Na een aantal dagen en nachten concepten, coderen en problemen oplossen stonden er ineens 2700 digitale eco-friendly kerstbomen. Een super interessant en leerzaam proces binnen een nieuwe wereld, die nog maar net begint. Nu is het nog ‘slechts’ een digitale afbeelding, maar binnenkort zet je deze boom neer in je virtuele huis in de Metaverse. Who knows!’
Voor elke verkochte NFTree gaat 50% naar restore earth, een organisatie die helpt met het herstellen van bossen. Een NFTree kost ongeveer wat een gewone kerstboom kost en je kunt er eentje kopen op nftrees.land.
Credits:
Agency: And Now This
Creative Directors: Jeroen de Korte & Paul Bakker
Art Director & Developer: Joëlle Strijk (Courtside Collective)
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- Heineken kiest Hagens als strategisch PR-partner
Laatste Nieuws
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
- Dappr pleisters voor buitenspelen... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation