And now this introduceert digitale kerstboom
- Bureaus
- 22 dec 2021 @ 12:08
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Geen tag
- 22 dec 2021 @ 12:08
- Redactie MarketingTribune
Brand building agency And Now This introduceert de NFTrees. Een digitale kerstboom die je elk jaar opnieuw kunt gebruiken. Elke boom is one-of-a-kind en random gegenereerd. Het bureau steunt hiermee Restore Earth.
NFT (Non-fugible Token) is een manier om eigenaarschap te koppelen aan digitale objecten.
De aloude kerstboom is volgens And now this ‘niet leuk en gezellig, want niet duurzaam.’ Ieder jaar worden er zo’n 2,5 miljoen verkocht en weer weggegooid. En dat vindt het bureau zonde. ‘Zeker in deze tijden van metaverses en web 3.0 denken wij dat het anders kan. Een duurzame oplossing voor de niet-zo-duurzame kerstboom.’
Paul Bakker, medeoprichter van And Now This: ‘2021 is het jaar van de NFT. Er schieten allerlei verschillende NFT projecten uit de grond op het moment. We wilden met dit project kijken of we een brug konden slaan tussen de echte wereld en die van Web 3.0. En zo kwamen we op de digitale kerstboom. Een NFT die een kleine bijdrage levert aan een duurzamere wereld.'
Samen met designer Joëlle Strijk heeft het bureau het project helemaal in-house ontwikkeld. Bakker: 'Na een aantal dagen en nachten concepten, coderen en problemen oplossen stonden er ineens 2700 digitale eco-friendly kerstbomen. Een super interessant en leerzaam proces binnen een nieuwe wereld, die nog maar net begint. Nu is het nog ‘slechts’ een digitale afbeelding, maar binnenkort zet je deze boom neer in je virtuele huis in de Metaverse. Who knows!’
Voor elke verkochte NFTree gaat 50% naar restore earth, een organisatie die helpt met het herstellen van bossen. Een NFTree kost ongeveer wat een gewone kerstboom kost en je kunt er eentje kopen op nftrees.land.
Credits:
Agency: And Now This
Creative Directors: Jeroen de Korte & Paul Bakker
Art Director & Developer: Joëlle Strijk (Courtside Collective)
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

