Digitaal designbureau Momkai krijgt twee nieuwe directeuren

Digitaal designbureau Momkai krijgt twee nieuwe directeuren
  • Bureaus
  • 23 mei 2022 @ 14:06
  • 11473 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Momkai, bureau voor ‘memberful design’ heeft twee nieuwe directeuren aangesteld. De Amerikaanse Brenna Foster is aangesteld als Strategy Director, terwijl de Nederlandse ondernemer Alex van Straaten is benoemd tot Growth Director.

Hiervoor was Foster werkzaam als creative director bij Blue State in New York, het bureau achter de presidentscampagnes van Obama, waar ze projecten leidde voor de Obama Foundation, Unicef, Ford en De Correspondent. Daarna werkte ze bij Klima, een klimaat startup in Berlijn, als chief communications officer. In haar nieuwe functie richt Foster zich op strategieën voor klanten met een internationale groeiambitie.

Van Straaten brengt meer dan 25 jaar ervaring in digital design en hielp bedrijven als Volvo, Air Miles en Port of Amsterdam door digitale transformaties heen. Als oprichter heeft hij bijna tien jaar lang zijn eigen creatieve bureau geleid: Raak in Rotterdam, dat in 2020 werd geïntegreerd in het Candid platform.

Bij memberful design (een samentrekking van meaningful membership) wordt een website, forum of ander digitaal platform zo ontworpen dat de leden zich meer betrokken voelen. Dat leidt volgens het bureau tot duurzamere relaties met de leden dan de ‘traditionele voor-wat-hoort-wat-interacties’.

Foto: Brenna Foster (links) en Alex van Straaten.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken