Naïf vult lege zonnebrandflesjes met duurzaam alternatief

Naïf vult lege zonnebrandflesjes met duurzaam alternatief
  • Bureaus
  • 5 sep 2022 @ 08:15
  • 11999 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Naïf, producent van duurzame verzorgingsproducten, heeft in de laatste week van augustus de lege flesjes zonnebrandolie van strandgasten bij het strand van bijgevuld met met een ddurzamer alternatief. Het motto was: refilled, rebranded & reused.

Volgens Naïf bevatten 9 van de 10 zonnebrandproducten microplastics. Bij het kraampje bij Club Zand (Castricum Strand) konden badgasten gratis hun lege zonnebrandflesjes inleveren om te laten hervullen met Naïf zonnebrandcreme. Het flesje werd vervolgens ‘rebranded’ met een Naïf label, gemaakt van zeewier en biologisch afbreekbaar. Zo kregen oude plastic verpakkingen een tweede leven én konden strandgangers een duurzaam alternatief proberen.

Mischa Schreuder, Creative Partner bij Fitzroy legt uit dat de actie geslaagd was: ‘We hebben veel mensen blij gemaakt. We hebben op een leuke manier consumenten bij kunnen brengen dat microplastics schadelijk zijn voor de oceaan en dat er een goed alternatief is.’ Alle Naïf zonnebrandcrèmes zijn vrij van microplastics en bevatten een minerale filter. In tegenstelling tot een chemische filter bevat deze geen schadelijke stoffen, zoals oxybenzone, voor oceaan en koraal.

‘Wij willen de wereld van de persoonlijke verzorging veranderen,’ legt Jochem Hes, oprichter van Naïf, uit. ‘Dat betekent dat we willen laten zien dat het beter kan én moet. Dit initiatief, dat we samen met ons creatief bureau Fitzroy Amsterdam hebben opgezet, doet precies dat.’ Hes richtte Naïf in 2013 op samen met Sjoerd Trompetter toen zij allebei vader werden en zagen wat voor troep er in babyproducten zat. Inmiddels is het assortiment verder uitgebreid met een huidverzorgingslijn voor volwassenen en zonnebrand. ‘We zagen een gat op het gebied van fijne, veilige én duurzame zonverzorging zonder microplastics en met minerale filter. En dus zijn we dat gaan maken.’

‘Is het naïef om te denken te kunnen genieten van een dagje strand en tegelijkertijd de impact op het milieu te beperken?’ zegt Hes. ‘Wij denken van niet. Onze producten en deze actie laten dat zien.’

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken