Naïf vult lege zonnebrandflesjes met duurzaam alternatief
- Bureaus
- 5 sep 2022 @ 08:15
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 sep 2022 @ 08:15
- Michiel van Zaane
Naïf, producent van duurzame verzorgingsproducten, heeft in de laatste week van augustus de lege flesjes zonnebrandolie van strandgasten bij het strand van bijgevuld met met een ddurzamer alternatief. Het motto was: refilled, rebranded & reused.
Volgens Naïf bevatten 9 van de 10 zonnebrandproducten microplastics. Bij het kraampje bij Club Zand (Castricum Strand) konden badgasten gratis hun lege zonnebrandflesjes inleveren om te laten hervullen met Naïf zonnebrandcreme. Het flesje werd vervolgens ‘rebranded’ met een Naïf label, gemaakt van zeewier en biologisch afbreekbaar. Zo kregen oude plastic verpakkingen een tweede leven én konden strandgangers een duurzaam alternatief proberen.
Mischa Schreuder, Creative Partner bij Fitzroy legt uit dat de actie geslaagd was: ‘We hebben veel mensen blij gemaakt. We hebben op een leuke manier consumenten bij kunnen brengen dat microplastics schadelijk zijn voor de oceaan en dat er een goed alternatief is.’ Alle Naïf zonnebrandcrèmes zijn vrij van microplastics en bevatten een minerale filter. In tegenstelling tot een chemische filter bevat deze geen schadelijke stoffen, zoals oxybenzone, voor oceaan en koraal.
‘Wij willen de wereld van de persoonlijke verzorging veranderen,’ legt Jochem Hes, oprichter van Naïf, uit. ‘Dat betekent dat we willen laten zien dat het beter kan én moet. Dit initiatief, dat we samen met ons creatief bureau Fitzroy Amsterdam hebben opgezet, doet precies dat.’ Hes richtte Naïf in 2013 op samen met Sjoerd Trompetter toen zij allebei vader werden en zagen wat voor troep er in babyproducten zat. Inmiddels is het assortiment verder uitgebreid met een huidverzorgingslijn voor volwassenen en zonnebrand. ‘We zagen een gat op het gebied van fijne, veilige én duurzame zonverzorging zonder microplastics en met minerale filter. En dus zijn we dat gaan maken.’
‘Is het naïef om te denken te kunnen genieten van een dagje strand en tegelijkertijd de impact op het milieu te beperken?’ zegt Hes. ‘Wij denken van niet. Onze producten en deze actie laten dat zien.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

