Naïf vult lege zonnebrandflesjes met duurzaam alternatief
- Bureaus
- 5 sep 2022 @ 08:15
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 5 sep 2022 @ 08:15
- Michiel van Zaane
Naïf, producent van duurzame verzorgingsproducten, heeft in de laatste week van augustus de lege flesjes zonnebrandolie van strandgasten bij het strand van bijgevuld met met een ddurzamer alternatief. Het motto was: refilled, rebranded & reused.
Volgens Naïf bevatten 9 van de 10 zonnebrandproducten microplastics. Bij het kraampje bij Club Zand (Castricum Strand) konden badgasten gratis hun lege zonnebrandflesjes inleveren om te laten hervullen met Naïf zonnebrandcreme. Het flesje werd vervolgens ‘rebranded’ met een Naïf label, gemaakt van zeewier en biologisch afbreekbaar. Zo kregen oude plastic verpakkingen een tweede leven én konden strandgangers een duurzaam alternatief proberen.
Mischa Schreuder, Creative Partner bij Fitzroy legt uit dat de actie geslaagd was: ‘We hebben veel mensen blij gemaakt. We hebben op een leuke manier consumenten bij kunnen brengen dat microplastics schadelijk zijn voor de oceaan en dat er een goed alternatief is.’ Alle Naïf zonnebrandcrèmes zijn vrij van microplastics en bevatten een minerale filter. In tegenstelling tot een chemische filter bevat deze geen schadelijke stoffen, zoals oxybenzone, voor oceaan en koraal.
‘Wij willen de wereld van de persoonlijke verzorging veranderen,’ legt Jochem Hes, oprichter van Naïf, uit. ‘Dat betekent dat we willen laten zien dat het beter kan én moet. Dit initiatief, dat we samen met ons creatief bureau Fitzroy Amsterdam hebben opgezet, doet precies dat.’ Hes richtte Naïf in 2013 op samen met Sjoerd Trompetter toen zij allebei vader werden en zagen wat voor troep er in babyproducten zat. Inmiddels is het assortiment verder uitgebreid met een huidverzorgingslijn voor volwassenen en zonnebrand. ‘We zagen een gat op het gebied van fijne, veilige én duurzame zonverzorging zonder microplastics en met minerale filter. En dus zijn we dat gaan maken.’
‘Is het naïef om te denken te kunnen genieten van een dagje strand en tegelijkertijd de impact op het milieu te beperken?’ zegt Hes. ‘Wij denken van niet. Onze producten en deze actie laten dat zien.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Stichting Zaadbalkanker en Zespri: check je kiwi’s
- BridgeFund lanceert nieuwe MKB-campagne: ‘Voor je weet maar...
- Nationale-Nederlanden: een hardloper in ons allemaal
- Commercialreview Q1 2025: ING, Welkoop en Lidl grote winnaars
- Gall & Gall en Natwerk lanceren eerste gezamenlijke...
- Zeeman zoekt ondergoedmodellen die clubkas willen spekken
Laatste Nieuws
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe... 18-04-2025
- Akqa Amsterdam, TBWA\, Ace en... 17-04-2025
- Look-O-Look lanceert kleurrijke... 17-04-2025
- Dr. Oetker lanceert Suprema met Chase17-04-2025
- Dr. Hauschka kiest Onze Kapel voor... 16-04-2025
- Contentcreatie zonder grenzen,... 16-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management