Nieuwe campagne Raak luistert naar het innerlijke kind
- Bureaus
- 7 mrt 2023 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 mrt 2023 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Met de pay-off ‘Zoooo, dat is Raak, maar dan zonder suiker!’ is de nieuwe campagne van het Nederlandse siropenmerk Raak van start gegaan. Een tv-commercial met aanvullende online video's, advertenties en abri's vormen de aftrap van de campagne.
Na een marktonderzoek uitgevoerd door Raak bleek onder meer dat consumenten willen minderen met suiker, maar niet willen inleveren op smaak en dat een brede keuze aan smaken belangrijk is. Eva Dickmann, Brandmanager van Raak: ‘Met Zero Sugar siroop in de hoofdrol van de campagne laten we zien dat je met Raak zowel lekker als verantwoord kunt genieten. Daarnaast hebben wij ingespeeld op de behoefte van de consument die een brede keuze aan diverse smaken belangrijk vindt en is Raak Zero Sugar siroop verkrijgbaar in 8 varianten.”
Weer even kind zijn
Het siropenmerk heeft na een pitch bewust gekozen voor creatief bureau Stick. Samen zijn ze afgelopen periode bezig geweest aan een nieuwe merkstrategie en campagne. Marijn Peters, Creatief directeur bij het creatief bureau: ‘Raak is het merk dat ons terugbrengt naar de goede en grappige herinneringen van onze kindertijd. In de nieuwe commercial gaan we op humoristische wijze terug naar deze herinneringen en roepen we iedereen op weer even te luisteren naar het innerlijke kind.’
Samen maakt trots
Bij de totstandkoming van de campagne is letterlijk het hele bedrijf betrokken. Vanaf de conceptfase tot en met de realisatie van de films en uitingen hebben werknemers geholpen. Van siroopmaker tot kantoorpersoneel. Eva Dickmann: ‘Samen zorgen we dag in dag uit ervoor dat Raak beschikbaar en toegankelijk is voor iedereen. Zo ontstond het idee om het gehele bedrijf erbij te betrekken. Heel bijzonder die betrokkenheid en samenhorigheid binnen ons bedrijf. Collega’s figureren zelfs mee in de films!'
De campagne is vanaf 6 maart te zien op TV, online en via digital OOH.
Credits:
Opdrachtgever: Raak, United Soft Drinks
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Eva Dickmann, Thari Hesselink
Bureau: Stick
Account: Tom Kwant
Strategie: Thom van der Bijl
Creatie: Rochelle van Dinter, Bob Jonk, Marijn Peters
Productiemaatschappij: Ministry of Frames
Regisseur: Bas Goossens
Producer: Lieve Claessens
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

