Nieuwe campagne Raak luistert naar het innerlijke kind
- Bureaus
- 7 mrt 2023 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 mrt 2023 @ 13:00
- Michiel van Zaane
Met de pay-off ‘Zoooo, dat is Raak, maar dan zonder suiker!’ is de nieuwe campagne van het Nederlandse siropenmerk Raak van start gegaan. Een tv-commercial met aanvullende online video's, advertenties en abri's vormen de aftrap van de campagne.
Na een marktonderzoek uitgevoerd door Raak bleek onder meer dat consumenten willen minderen met suiker, maar niet willen inleveren op smaak en dat een brede keuze aan smaken belangrijk is. Eva Dickmann, Brandmanager van Raak: ‘Met Zero Sugar siroop in de hoofdrol van de campagne laten we zien dat je met Raak zowel lekker als verantwoord kunt genieten. Daarnaast hebben wij ingespeeld op de behoefte van de consument die een brede keuze aan diverse smaken belangrijk vindt en is Raak Zero Sugar siroop verkrijgbaar in 8 varianten.”
Weer even kind zijn
Het siropenmerk heeft na een pitch bewust gekozen voor creatief bureau Stick. Samen zijn ze afgelopen periode bezig geweest aan een nieuwe merkstrategie en campagne. Marijn Peters, Creatief directeur bij het creatief bureau: ‘Raak is het merk dat ons terugbrengt naar de goede en grappige herinneringen van onze kindertijd. In de nieuwe commercial gaan we op humoristische wijze terug naar deze herinneringen en roepen we iedereen op weer even te luisteren naar het innerlijke kind.’
Samen maakt trots
Bij de totstandkoming van de campagne is letterlijk het hele bedrijf betrokken. Vanaf de conceptfase tot en met de realisatie van de films en uitingen hebben werknemers geholpen. Van siroopmaker tot kantoorpersoneel. Eva Dickmann: ‘Samen zorgen we dag in dag uit ervoor dat Raak beschikbaar en toegankelijk is voor iedereen. Zo ontstond het idee om het gehele bedrijf erbij te betrekken. Heel bijzonder die betrokkenheid en samenhorigheid binnen ons bedrijf. Collega’s figureren zelfs mee in de films!'
De campagne is vanaf 6 maart te zien op TV, online en via digital OOH.
Credits:
Opdrachtgever: Raak, United Soft Drinks
Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Eva Dickmann, Thari Hesselink
Bureau: Stick
Account: Tom Kwant
Strategie: Thom van der Bijl
Creatie: Rochelle van Dinter, Bob Jonk, Marijn Peters
Productiemaatschappij: Ministry of Frames
Regisseur: Bas Goossens
Producer: Lieve Claessens
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing