'Geloof in geluk' staat centraal in Oudejaarscommercial Staatsloterij
- Bureaus
- 10 dec 2023 @ 10:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 10 dec 2023 @ 10:59
- Sjaak Hoogkamer
Geld is ook niet alles. Dit jaar huldigt de Staatsloterij voor de Oudejaarstrekking wederom het thema ‘geloof in geluk’. En dat kan overigens altijd nog een winnend lot zijn.
De campagne vertelt het verhaal van een jongeman die het geluk niet laat afhangen van een grote geldprijs.
Tijdens een reis door de tijd ontdekt de man waar het in het leven écht om draait. Als hij vervolgens moet kiezen tussen het lot dat hij zojuist kocht of de liefde, is zijn keuze snel gemaakt. De commercial laat zien hoe iets moois kan ontstaan als je durft te kiezen voor hetgeen je echt gelukkig maakt. De campagne is zondagavond 10 december voor het eerst op tv.
Na de succesvolle tv-commercial van vorig jaar, waarin een zoon met zijn vader de reis van zijn leven maakt, is Staatsloterij er weer in geslaagd een impactvolle campagne te ontwikkelen. ‘Elk jaar proberen we Nederland in het hart te raken met een meeslepend verhaal. Een verhaal waarin we willen laten zien dat het winnen van 30 miljoen de op-een-na mooiste prijs is, maar dat gelukkig zijn met degenen van wie we houden nog veel belangrijker is. Dat is de snaar die we dit jaar bij Nederlanders willen raken,’ zegt Michael Kastelijns van Staatsloterij.
In de afgelopen jaren wist Staatsloterij de harten van het Nederlandse publiek te veroveren met een reeks aansprekende eindejaarscommercials, met achtereenvolgens in de hoofdrol het hondje Frekkel (2018), het egeltje Freddie (2019), het katje Frummel (2020), Fritsie de koekoeksklok (2021) en vader en zoon in de commercial ‘Wacht niet tot geluk je overkomt’ (2022), waarmee Staatsloterij voor de vierde keer in vijf jaar tijd de Gouden Loeki won.
Ook dit jaar tekende reclamebureau TBWA\Neboko voor het concept achter de commercial. ‘In de Oudejaarstrekking-campagnes dragen we al jaren uit dat 30 miljoen de op één na mooiste prijs is en dat sommige dingen in het leven waardevoller zijn dan die hoofdprijs winnen. Met dit verhaal, waarin de hoofdrolspeler kiest voor de liefde in plaats van het Oudejaarslot willen we mensen inspireren om te kiezen voor wat hen écht gelukkig maakt. Wij beschouwen de Oudejaarscampagne als een jaarlijks hoogtepunt voor Staatsloterij, maar óók als een uitdaging om te laten zien hoe mooi en relevant ons eigen vakgebied kan zijn. Daarom trekken we elk jaar alles uit de kast om een ontroerende en disruptieve campagne te maken die mensen raakt en inspireert,’ aldus Anouk Zink, managing director van TBWA\Neboko.
Op alle zenders te zien
De commercial wordt op 10 december om 19.30 uur gelanceerd op alle tv-zenders en wordt vervolgens tussen 10 en 31 december omnichannel uitgerold naar social media, online, radio, out of home en in de retailkanalen waar Oudejaarsloten worden verkocht.
Credits
Verantwoordelijk bij Staatsloterij: Michael Kastelijns, Femke Vermeulen, Arno de Jong
Bureau: TBWA\NEBOKO
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Social Media: Hammerfest
Online doorvertaling: Men in Green
Shopper Marketing: Brompton Road
PR: NewsLab
Productiemaatschappij: Pink Rabbit
Offline edit: MRTN
Sound design: Public Audio
Muziek: Jorrit Kleijnen
Grading: Ambassadors
VFX & online: Ambassadors
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers