Nieuwe campagne FinancieringsGids wijst ondernemers de weg

- Bureaus
- 11 dec 2024 @ 11:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 dec 2024 @ 11:13
- Kel Koenen
In een steeds complexer financieringslandschap biedt de nieuwe campagne van de FinancieringsGids ondernemers broodnodige richting. Onder het thema ‘Met de FinancieringsGids vind je de weg in financieringsland’ wordt het platform gepositioneerd als een financiële Lonely Planet, ontworpen om ondernemers door de wirwar van financieringsopties te loodsen.
Arnout Robbe, creative director bij N=5, vergelijkt het betreden van de wereld van bedrijfsfinanciering met een eerste bezoek aan een overweldigende metropool: 'Als je je voor het eerst op het onbekende terrein van bedrijfsfinanciering begeeft, kun je een beetje de ‘Tokyo-ervaring’ hebben: overwhelmed door alles wat er op je af komt. Als je dan de weg niet weet, kun je als ondernemer wel wat hulp gebruiken.'
De FinancieringsGids is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken, Stichting MKB Financiering, de Nederlandse Vereniging van Banken, de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en de Kamer van Koophandel. De campagne brengt het virtuele ‘financieringsland’ tot leven en laat zien hoe ondernemers, ondanks afwijzingen en malafide aanbieders, met de juiste begeleiding hun weg naar passende financiering kunnen vinden. Volgens creative director Paul Wagemaker onderscheidt de campagne zich door een frisse, atypische benadering binnen de zakelijke markt: 'Er is gekozen voor een vorm die atypisch is voor de zakelijke markt. Zodat we ondernemers op een opvallend eigen, menselijke manier aanspreken en verder helpen.'
De campagne ademt een roadmovie-gevoel en toont de dynamiek van het financieringsproces met een positieve insteek. Dit wordt ondersteund door een brede mediacampagne met video’s, radio, outdoor, online middelen, evenementen en eigen kanalen.
Credits
Klant: KVK / de FinancieringsGids
Verantwoordelijk bij klant: Willemijn Manshanden-Bots, Marit Maarsman, Sharini Ramautar, Arnout Dijksman
Bureau: N=5
Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie: Jens Hellewaard, Bastiaan Weers
Account: Puck de Mol van Otterloo, Karijn van den Bossche
Agency producer: Ava Rijken, Anna Bosscher
Regie: Philip & Hugo
DOP: Tibor Dingelstad
Producer: Bo Polak, Jaap Hermans
Sound: Klevr Sound
Grading: De Grot - Joppo
VFX: Nils Gerbens en Joost Gulien
Voiceover: Paul Haenen
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
Laatste Nieuws
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
- Vattenfall verlengt... 18-11-2025
- Nederland ervaart grootschalige... 18-11-2025
- Ruilen? Niet bij deze bon18-11-2025
- Nederland blijkt liever dan gedacht... 18-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

