Nieuwe campagne FinancieringsGids wijst ondernemers de weg

- Bureaus
- 11 dec 2024 @ 11:13
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 11 dec 2024 @ 11:13
- Kel Koenen
In een steeds complexer financieringslandschap biedt de nieuwe campagne van de FinancieringsGids ondernemers broodnodige richting. Onder het thema ‘Met de FinancieringsGids vind je de weg in financieringsland’ wordt het platform gepositioneerd als een financiële Lonely Planet, ontworpen om ondernemers door de wirwar van financieringsopties te loodsen.
Arnout Robbe, creative director bij N=5, vergelijkt het betreden van de wereld van bedrijfsfinanciering met een eerste bezoek aan een overweldigende metropool: 'Als je je voor het eerst op het onbekende terrein van bedrijfsfinanciering begeeft, kun je een beetje de ‘Tokyo-ervaring’ hebben: overwhelmed door alles wat er op je af komt. Als je dan de weg niet weet, kun je als ondernemer wel wat hulp gebruiken.'
De FinancieringsGids is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken, Stichting MKB Financiering, de Nederlandse Vereniging van Banken, de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en de Kamer van Koophandel. De campagne brengt het virtuele ‘financieringsland’ tot leven en laat zien hoe ondernemers, ondanks afwijzingen en malafide aanbieders, met de juiste begeleiding hun weg naar passende financiering kunnen vinden. Volgens creative director Paul Wagemaker onderscheidt de campagne zich door een frisse, atypische benadering binnen de zakelijke markt: 'Er is gekozen voor een vorm die atypisch is voor de zakelijke markt. Zodat we ondernemers op een opvallend eigen, menselijke manier aanspreken en verder helpen.'
De campagne ademt een roadmovie-gevoel en toont de dynamiek van het financieringsproces met een positieve insteek. Dit wordt ondersteund door een brede mediacampagne met video’s, radio, outdoor, online middelen, evenementen en eigen kanalen.
Credits
Klant: KVK / de FinancieringsGids
Verantwoordelijk bij klant: Willemijn Manshanden-Bots, Marit Maarsman, Sharini Ramautar, Arnout Dijksman
Bureau: N=5
Creatie: Paul Wagemaker, Arnout Robbe
Strategie: Jens Hellewaard, Bastiaan Weers
Account: Puck de Mol van Otterloo, Karijn van den Bossche
Agency producer: Ava Rijken, Anna Bosscher
Regie: Philip & Hugo
DOP: Tibor Dingelstad
Producer: Bo Polak, Jaap Hermans
Sound: Klevr Sound
Grading: De Grot - Joppo
VFX: Nils Gerbens en Joost Gulien
Voiceover: Paul Haenen
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
- Adnight 2025 start met 'Marketing... 09-07-2025
- Digital humans, data en durf, zo... 08-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers