Ikea lanceert virtual reality keuken app
- Content
- 5 apr 2016 @ 12:00
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Virtual RealityCreatieApps
- 5 apr 2016 @ 12:00
- Redactie Contentmarketing
Je nieuwe keuken bekijken vanuit de ogen van je kind? Of met één klik de kleuren van je keukenkasten aanpassen? Vanaf vandaag kun je een virtuele wandeling maken door je toekomstige Ikea-keuken dankzij de app Ikea VR Experience. Met behulp van HTC Vive, de virtualrealitybril van HTC en Valve, kun je keukenoplossingen virtueel uitproberen voordat je ze aanschaft.
De pilot van de virtual reality keuken app is vandaag op gameplatform Steam van Valve gelanceerd. De afgelopen jaren heeft Ikea zich verdiept in nieuwe technologieën waaronder virtual reality. Hiermee wil het woonwarenhuis het aanbod verbeteren en klanten meer mogelijkheden bieden. Met de lancering van de Ikea VR Experience app is het voor klanten mogelijk om zich door een virtuele keuken te bewegen. De gebruiker kan de keuken op ware grootte bekijken.
Virtueel woonoplossingen uitproberen
‘Virtual reality ontwikkelt zich snel. In vijf tot tien jaar zal deze techniek een deel van ons leven zijn. We zien dat virtual reality in de toekomst een grote rol zal spelen voor onze klanten. Zij kunnen het gebruiken om bijvoorbeeld verschillende interieur- en woonoplossingen uit te proberen voordat ze tot aanschaf van meubels of woonaccessoires overgaan,’ zegt Jesper Brodin, managing director bij Ikea of Sweden en range & supply manager bij Ikea Group.
Met de app kun je met één klik de kleur van de kasten in de virtuele keuken veranderen. Tevens kan je jezelf verkleinen, zodat je de keuken kan bekijken door de ogen van een peuter. Een praktische optie met het oog op veiligheid, want zo kan je vanuit een ander perspectief de keuken beoordelen op potentiële gevaren voor je kind.
Co-creatie met gebruikers
‘We zien de Ikea VR Experience app ook als een mogelijkheid voor co-creatie met mensen wereldwijd. We hopen dat gebruikers willen bijdragen aan deze ontwikkeling, door ideeën te delen over hoe we virtual reality kunnen inzetten en hoe we de virtuele keuken kunnen verbeteren,’ zegt Martin Enthed, IT manager bij Ikea Communications, het communicatiebureau van Ikea of Sweden.
De app is gemaakt in samenwerking met het Franse bedrijf Allegorithmic, waarbij de Unreal Engine 4 van Epic Games is gebruikt. De app is ontwikkeld voor HTC Vive, de virtualrealitybril van HTC en Valve. Tot en met het einde van de pilot test in augustus zal de Ikea VR Experience app doorlopend updates ontvangen.
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Olympisch schaatsteam centraal in campagne X²O Badkamers
- Bolsius ontsteekt sociale verbinding met campagne #deeldevlam
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!
- Flitsmeister rekent af met flitsboetes in nieuwe Vlaamse...
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- 'Verborgen Parels' zet met marketing paddenstoelen op de kaart
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Coca-Cola krijgt weer... 07-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
- 'Verborgen Parels' zet met marketing... 29-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

