Ikea lanceert virtual reality keuken app

Ikea lanceert virtual reality keuken app
  • Content
  • 5 apr 2016 @ 12:00
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Virtual RealityCreatieApps

Je nieuwe keuken bekijken vanuit de ogen van je kind? Of met één klik de kleuren van je keukenkasten aanpassen? Vanaf vandaag kun je een virtuele wandeling maken door je toekomstige Ikea-keuken dankzij de app Ikea VR Experience. Met behulp van HTC Vive, de virtualrealitybril van HTC en Valve, kun je keukenoplossingen virtueel uitproberen voordat je ze aanschaft.

De pilot van de virtual reality keuken app is vandaag op gameplatform Steam van Valve gelanceerd. De afgelopen jaren heeft Ikea zich verdiept in nieuwe technologieën waaronder virtual reality. Hiermee wil het woonwarenhuis het aanbod verbeteren en klanten meer mogelijkheden bieden. Met de lancering van de Ikea VR Experience app is het voor klanten mogelijk om zich door een virtuele keuken te bewegen. De gebruiker kan de keuken op ware grootte bekijken.

Virtueel woonoplossingen uitproberen
‘Virtual reality ontwikkelt zich snel. In vijf tot tien jaar zal deze techniek een deel van ons leven zijn. We zien dat virtual reality in de toekomst een grote rol zal spelen voor onze klanten. Zij kunnen het gebruiken om bijvoorbeeld verschillende interieur- en woonoplossingen uit te proberen voordat ze tot aanschaf van meubels of woonaccessoires overgaan,’ zegt Jesper Brodin, managing director bij Ikea of Sweden en range & supply manager bij Ikea Group.

Met de app kun je met één klik de kleur van de kasten in de virtuele keuken veranderen. Tevens kan je jezelf verkleinen, zodat je de keuken kan bekijken door de ogen van een peuter. Een praktische optie met het oog op veiligheid, want zo kan je vanuit een ander perspectief de keuken beoordelen op potentiële gevaren voor je kind.

Co-creatie met gebruikers
‘We zien de Ikea VR Experience app ook als een mogelijkheid voor co-creatie met mensen wereldwijd. We hopen dat gebruikers willen bijdragen aan deze ontwikkeling, door ideeën te delen over hoe we virtual reality kunnen inzetten en hoe we de virtuele keuken kunnen verbeteren,’ zegt Martin Enthed, IT manager bij Ikea Communications, het communicatiebureau van Ikea of Sweden.

De app is gemaakt in samenwerking met het Franse bedrijf Allegorithmic, waarbij de Unreal Engine 4 van Epic Games is gebruikt. De app is ontwikkeld voor HTC Vive, de virtualrealitybril van HTC en Valve. Tot en met het einde van de pilot test in augustus zal de Ikea VR Experience app doorlopend updates ontvangen.

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken