PlayStation organiseert game-toernooi met influencers

PlayStation organiseert game-toernooi met influencers
  • Content
  • 22 aug 2019 @ 09:44
  • 17859 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ContentBranded contentInfluencermarketing

PlayStation Benelux lanceert een branded content-serie genaamd 'For The Win: Knock Out', waarin populaire influencers een game-toernooi spelen op het YouTubekanaal van het spelcomputermerk.

Het doel van de serie is om de online community van het merk uit te breiden en om de kwaliteit van gaming-content op YouTube naar een hoger niveau te tillen. Het format is ontwikkeld door online videobedrijf Divimove (onderdeel van RTL Group) en MediaCom Beyond advertising, het content label van MediaCom. In de komende zeven weken strijden in totaal acht populaire influencers (waaronder Qucee, JayJay Boske en LinkTijger) in vier teams tegen elkaar, waarbij ze kans maken op prijzen.

Pascal Paraskevas, marketing manager first party publishing bij PlayStation Benelux, laat weten: 'We bieden hiermee entertainment content waar onze online community op zit te wachten. De inzet van influencers stelt ons in staat om een bredere doelgroep te enthousiasmeren voor ons merk.’

De eerste twee afleveringen zijn al achter de rug. Het format is iedere dinsdag en donderdag om 17:00 uur hier te bekijken.



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken