[column] Prikkelarm
- Content
- 10 mei 2022 @ 08:00
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Content
- 10 mei 2022 @ 08:00
- Sjaak Hoogkamer
Ik had er nog nooit van gehoord, maar tijdens het hardlopen zag ik een poster met daarop de mededeling ‘Van 13:00 -14:00 uur prikkelarme kermis’.
Schijnt te bestaan sinds 2017. De lichten worden gedoofd, het geluid zachter gezet en de draaisnelheden aangepast. Mensen met autisme, epilepsie, met een lichamelijk en geestelijke beperking en ouderen genieten dan prikkelarm van de kermis.
Prikkelarm. Mooi woord ook. En mijn God, wat snakken we er soms naar! Wat een zaligheid zou het zijn even zen. Want de zee van content raakt voller en voller. Wat we allemaal nog moeten zien, lezen, beluisteren, liken, bekijken, beoordelen, sharen en becommentariëren. En dat allemaal voordat de bom valt.
Geen prikkels, vergeet het maar. De oorlog vraagt aandacht, net als het nieuwe Twitter van Elon (zou hij Trump weer toelaten, blijf ik me maar afvragen), het Belastingschandaal, Vrienten dood, de outfit van koningin Maxima en de kaars-anekdote van Derksen. En de nieuwe series op Netflix, het nieuwe Feyenoord, het Songfestival en de nieuwste foto’s van de ruimtelescoop James Webb.
Prikkelarme content, zou het een markt zijn? Ik geloof het zomaar. Voor mensen die overprikkeld zijn, die de contentkermis even zat zijn. Content die niets wil, niet aanzet tot actie, die niets wil verkopen, die mensen met rust laat. Al zou het maar voor een uurtje zijn…
Dit is het editorial uit MarketingTribune 07, 2022.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Hertog Jan lanceert docu over... 21-11-2025
- Melitta lanceert campagne ‘Always up... 21-11-2025
- Kerst 2025: Kind met sproetjes en... 20-11-2025
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad... 19-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

