[column] Prikkelarm

[column] Prikkelarm
  • Content
  • 10 mei 2022 @ 08:00
  • 13164 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Content

Ik had er nog nooit van gehoord, maar tijdens het hardlopen zag ik een poster met daarop de mededeling ‘Van 13:00 -14:00 uur prikkelarme kermis’.

Schijnt te bestaan sinds 2017. De lichten worden gedoofd, het geluid zachter gezet en de draaisnelheden aangepast. Mensen met autisme, epilepsie, met een lichamelijk en geestelijke beperking en ouderen genieten dan prikkelarm van de kermis.

Prikkelarm. Mooi woord ook. En mijn God, wat snakken we er soms naar! Wat een zaligheid zou het zijn even zen. Want de zee van content raakt voller en voller. Wat we allemaal nog moeten zien, lezen, beluisteren, liken, bekijken, beoordelen, sharen en becommentariëren. En dat allemaal voordat de bom valt.

Geen prikkels, vergeet het maar. De oorlog vraagt aandacht, net als het nieuwe Twitter van Elon (zou hij Trump weer toelaten, blijf ik me maar afvragen), het Belastingschandaal, Vrienten dood, de outfit van koningin Maxima en de kaars-anekdote van Derksen. En de nieuwe series op Netflix, het nieuwe Feyenoord, het Songfestival en de nieuwste foto’s van de ruimtelescoop James Webb.

Prikkelarme content, zou het een markt zijn? Ik geloof het zomaar. Voor mensen die overprikkeld zijn, die de contentkermis even zat zijn. Content die niets wil, niet aanzet tot actie, die niets wil verkopen, die mensen met rust laat. Al zou het maar voor een uurtje zijn…

Dit is het editorial uit MarketingTribune 07, 2022.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken