Epilepsiefonds naar Total Design

Epilepsiefonds naar Total Design
  • Design
  • 14 dec 2020 @ 14:09
  • 12224 x gelezen
  • Link
  • Redactie MarketingTribune
    Redactie MarketingTribune

    Redactie
    MarketingTribune
  • Digital designVisual id

Het Koninklijke Epilepsiefonds - het oudste gezondheidsfonds van Nederland - is gefuseerd met de Epilepsie Vereniging en hoopt de nieuwe gezamenlijke merkidentiteit en campagne van de hand van Total Design vanaf internationale Epilepsiedag op maandag 8 februari 2021 uit te rollen.

Met gebundelde krachten hoopt het Epilepsiefonds meer bij te dragen aan onderzoek, informatie en ontmoeting. Er is ook een nieuwe directeur aangetrokken en er is een nieuwe strategie ontwikkeld. De uitdaging voor 2021 is om met de nieuwe identiteit, campagne, website en een versnelde digitale ontwikkeling de doelgroep nog beter te kunnen bereiken en activeren.

1 op de 100 Nederlanders heeft epilepsie

Joost Wijnhoud, directeur Epilepsiefonds: ‘Het zijn geen makkelijke tijden voor goede doelen. Juist nu is het de tijd om in de tegenaanval te gaan. Het is geweldig dat we, na een pitch, in Total Design een partner hebben gevonden die het potentieel ziet en dat samen met ons wil waarmaken. Zo sluiten zich steeds meer partijen aan en bouwen we aan een beweging van mensen en organisaties die samen werken aan onze missie: een beter kwaliteit van leven voor mensen met epilepsie.'

Ruim 1 op de 100 Nederlanders heeft epilepsie. Tweederde van deze mensen kan door behandeling, medicatie en aanpassing van hun leefstijl de aanvallen onderdrukken.

Total Design meerjarig partner Epilepsiefonds

Henriette Verkerk, Head of Design bij Total Design: ‘Total Design is verheugd te zijn gekozen als meerjarig partner van het Epilepsiefonds. Met 200.000 mensen met epilepsie, worden een miljoen Nederlanders direct en indirect geraakt. Die samen met een enthousiast team in beweging brengen, is natuurlijk een fantastische uitdaging. En het mooie is dat we hiervoor alle disciplines die we in huis hebben tegelijk kunnen inzetten.’

Redactie MarketingTribune

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken