Nieuwe bonuskaart AH duikt diep in klantgedrag
- Food-en-retail
- 8 okt 2013 @ 08:47
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - WinkelenMarketingConsumenten
- 8 okt 2013 @ 08:47
- Redactie Food en Retail
Over twee weken komt er een nieuwe bonuskaart van Albert Heijn. De huidige kortingskaart (wie heeft hem niet?) is over drie maanden niet meer bruikbaar. Ahold duikt met de nieuwe kaart diep in het koopgedrag van haar klanten. Met persoonlijke aanbiedingen aan kaarthouders hoopt het bedrijf meer geld te gaan verdienen.
Met deze stap gaat Albert Heijn eindelijk zijn bonuskaart kapitaliseren. Jarenlang heeft het geduurd voordat de nieuwe kaart op de markt kon komen. De technische kennis is al tijden in huis, maar privacy is in Nederland altijd een gevoelig issue geweest. Zo lag AH afgelopen maand nog in de clinch met de Consumentenbond over de fraudegevoeligheid van de oude bonuskaart.
Fraude en privacy
Zelf heeft Albert Heijn het liever niet over fraude en privacy. 'Met de nieuwe bonuskaart kunnen alle klanten gebruik blijven maken van de vertrouwde bonuskortingen', meldt de supermarktketen vandaag jubelend. 'Daarvoor hoeft de klant niets te doen. Daarnaast ontvangen klanten, als zij ervoor kiezen om hun nieuwe Bonuskaart online te activeren, ook persoonlijke aanbiedingen en sparen zij in de toekomst sneller Air Miles. De nieuwe Bonuskaart wordt – na activatie – een echte klantenkaart waarmee Albert Heijn klanten bedankt en beloont.'
In een nadere toelichting geeft Albert Heijn aan dat de 'persoonlijke aanbiedingen' onder meer kunnen bestaan uit 'kortingen op producten die de klant regelmatig koopt en kortingen op producten waarvan Albert Heijn denkt dat ze voor de klant interessant zijn'.
Albert Heijn zegt in een officiële verklaring over deze privacy-discussie: 'Albert Heijn vindt het belangrijk dat haar dienstverlening transparant, persoonlijk en betrouwbaar is en dat er zorgvuldig met persoonsgegevens wordt omgegaan. Albert Heijn geeft duidelijke uitleg aan klanten waarom en waarvoor hun gegevens gebruikt worden. Zo kunnen klanten een geïnformeerde en weloverwogen keuze maken om deel te nemen aan het persoonlijke Bonuskaart-programma. De klant staat aan het roer en bepaalt zelf waarvan hij wel of geen gebruik wil maken.'
Uitbreiding Air Miles
Tegelijk met de introductie van de nieuwe Bonuskaart breidt Albert Heijn de spaarmogelijkheden voor Air Miles uit. Alle klanten met een Air Miles-pas krijgen voor iedere 2 euro die ze bij Albert Heijn uitgeven, een Air Mile. Klanten kunnen gespaarde Air Miles blijven inwisselen bij Albert Heijn, bestaande Air Miles-partners en voor korting bij Bol.com. Klanten die hun Bonuskaart online activeren en koppelen aan hun Air Miles-pas sparen makkelijker 'miles' en krijgen in de toekomst extra spaar- en inwisselmogelijkheden.
Binnenkort staan alle winkels van Albert Heijn in het teken van de nieuwe bonuskaart. Klanten krijgen hun nieuwe pas uitgereikt van de caissière en kunnen hun oude in de winkel inleveren. De oude bonuskaart kan tot 6 januari 2014 worden gebruikt. Na die datum is de oude kaart niet meer geldig.
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- Ahold
- aanbiedingen
- privacy
- koopgedrag
- AH
- klantgedrag
- bonuskaart
- Air Miles
- Albert Heijn
- nieuwe pas
- fraude
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Nieuw onderzoek toont groeiende... 31-10-2024
- Hornbach voor zevende maal op zoek... 31-10-2024
- Wasteless AI uitgerold voor Carrefour30-10-2024
- Shopping Awards open voor... 29-10-2024
- Fleurige guerrilla-campagne vanwege... 29-10-2024
- Old Amsterdam en Afas Live kondigen... 28-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing