Jumbo viert Tour-succes met bloemenaanbod
- Food-en-retail
- 29 jul 2019 @ 10:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenPartnershipMarketing
- 29 jul 2019 @ 10:45
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen en hoofdsponsor Jumbo viert het succes van de Jumbo-Visma-wielerploeg tijdens de Tour de France met een paginagrote dagblad-advertentie en een speciale bloemenmarketing-inhaker.
‘Merci’ kopt in grote letters boven de advertentie op een Gele Trui-gele achtergrond. Daaronder de namen van de ploeg van Jumbo-Visma die deelnam aan de Tour en de hashtag #samenwinnen. ‘Dat verdient een bloemetje’, stelt de retailer vervolgens in de ad, 'Wat een onvergetelijke Tour de France hebben jullie gereden! Met fantastische ritzeges, de eerste gele trui in 30 jaar en Steven op het podium. Om deze schitterende prestatie te vieren krijgen onze klanten op 29 en 30 juni drie bossen Jumbo-zonnebloemen voor maar €5.’
Met retailsucces op de baan
Jumbo beleeft momenteel veel plezier van de sponsor-activiteiten. Tijdens de laatste etappe voor de Tour werd de voedingsapp 'Jumbo Foodcoach' van het familiebedrijf al door Richard Plugge van de wielerploeg in een interview (dus via free publicity) genoemd als een belangrijke steunpilaar in de aanpak van de Jumbo-Visma wielerploeg. Afgelopen weekend won Jumbo-protegé en Formule 1 coureur Max Verstappen bovendien de Grand Prix in Duitsland.
(PvWK)
Beeldcredit: Team Jumbo-Visma webshop
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Duitsland
- Tour
- interview
- Colette van Eerd
- Jumbo-Visma
- Parijs
- berg
- sponsoring
- Jumbo
- Jumbo Foodcoach
- F1
- voedingsapp
- wielerploeg
- Grand Prix
- Richard Plugge
- fiets
- Max Verstappen
- steunpilaar
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




