Jumbo viert Tour-succes met bloemenaanbod
- Food-en-retail
- 29 jul 2019 @ 10:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenPartnershipMarketing
- 29 jul 2019 @ 10:45
- Peter van Woensel Kooy
Retailketen en hoofdsponsor Jumbo viert het succes van de Jumbo-Visma-wielerploeg tijdens de Tour de France met een paginagrote dagblad-advertentie en een speciale bloemenmarketing-inhaker.
‘Merci’ kopt in grote letters boven de advertentie op een Gele Trui-gele achtergrond. Daaronder de namen van de ploeg van Jumbo-Visma die deelnam aan de Tour en de hashtag #samenwinnen. ‘Dat verdient een bloemetje’, stelt de retailer vervolgens in de ad, 'Wat een onvergetelijke Tour de France hebben jullie gereden! Met fantastische ritzeges, de eerste gele trui in 30 jaar en Steven op het podium. Om deze schitterende prestatie te vieren krijgen onze klanten op 29 en 30 juni drie bossen Jumbo-zonnebloemen voor maar €5.’
Met retailsucces op de baan
Jumbo beleeft momenteel veel plezier van de sponsor-activiteiten. Tijdens de laatste etappe voor de Tour werd de voedingsapp 'Jumbo Foodcoach' van het familiebedrijf al door Richard Plugge van de wielerploeg in een interview (dus via free publicity) genoemd als een belangrijke steunpilaar in de aanpak van de Jumbo-Visma wielerploeg. Afgelopen weekend won Jumbo-protegé en Formule 1 coureur Max Verstappen bovendien de Grand Prix in Duitsland.
(PvWK)
Beeldcredit: Team Jumbo-Visma webshop
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Max Verstappen
- steunpilaar
- F1
- Colette van Eerd
- sponsoring
- fiets
- Grand Prix
- wielerploeg
- interview
- voedingsapp
- Duitsland
- Tour
- Richard Plugge
- Jumbo
- Jumbo-Visma
- Jumbo Foodcoach
- berg
- Parijs
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw koffiesysteem Neo met...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Breaking: Deen Jesper Højer is... 17-09-2025
- Bolletje lanceert ronde Bagel Cracker16-09-2025
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes