Prijsvechter Eyelove start in Frankrijk
- Food-en-retail
- 3 okt 2019 @ 15:02
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 3 okt 2019 @ 15:02
- Peter van Woensel Kooy
De Nederlandse prijsvechter Eyelove opent vandaag haar eerste verkooppunt in Frankrijk in een Parijse optiekwinkel. De komst naar Frankrijk valt samen met een nieuwe zorgwet, die Franse optiekbedrijven verplicht om per 2020 een assortiment brillen aan te bieden die volledig binnen de brilvergoeding vallen.
. Door de samenwerking met Eyelove kunnen Franse brilverkopers eenvoudig aan die verplichting voldoen. Eyelove heeft de ambitie om tientallen shop-in-shops in Franse opticiens te openen.
Eyelove heeft de mogelijkheden om in Frankrijk shop-in-shops te openen uitgebreid onderzocht. De hervormde zorgwet ‘100% Santé’ (100% gezondheid), die volgend jaar ingaat, is volgens het bedrijf een goed moment om de markt te betreden. Frankrijk geldt als een van de duurste landen qua brilprijs. Volgens de Franse overheid koopt 17 procent van de slechtzienden met een laag inkomen geen bril vanwege de hoge prijs. De hervormde wet moet er onder andere voor zorgen dat optiekbedrijven minimaal 17 verschillende brillen voor volwassenen en 10 voor kinderen moet aanbieden die binnen de vergoeding van de zorgverzekering valt. De opticien die als eerste in Frankrijk Eyelove-brillen aanbiedt, doet dat vanwege de goede prijs-kwaliteitverhouding van Eyelove en omdat alle 225 monturen allemaal in aanmerking komen voor de brilvergoeding. Hierdoor voldoet de Franse optiekwinkel direct aan de nieuwe wet.
Paul Berkelmans, directeur Eyelove: 'We zien veel kansen op de Franse markt, omdat de nieuwe wetgeving waarschijnlijk voor een enorme prijzenslag gaat zorgen. Voor veel Franse optiekbedrijven is het gezien de kosten van hun bedrijfsvoering een enorme uitdaging om hun prijzen te verlagen om aan de nieuwe wet te voldoen. Daarom heeft onze partner in Parijs gekozen voor een verkooppunt van Eyelove. Wij bieden onze klanten een goede kwaliteit tegen een scherpe prijs, omdat wij in grote aantallen brillen produceren. Onze brillen zijn zelfs zo scherp geprijsd dat we binnen de brilvergoeding niet een, maar twee brillen kunnen aanbieden. Dit geldt ook voor multifocale brillen.'
Revolutie op Nederlandse en Belgische brillenmarkt
In Nederland en België is Eyelove dankzij haar vaste lage prijzen binnen enkele jaren uitgegroeid tot de een van de grootste prijsvechters in de brillenmarkt. De budgetketen ontketende een revolutie door als eerste complete brillen op sterkte te verkopen voor €49 en multifocale brillen voor €99. De oogmeting wordt verricht door middel van een zeer geavanceerd oogmeetapparaat. Eyelove heeft geen dure winkelpanden, maar 165 shop-in shops in onder meer drogisterijen, apotheken en winkels. Hierdoor kan Eyelove veel lagere prijzen rekenen dan de concurrentie. Tot nu toe kochten een miljoen klanten een bril bij Eyelove.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




