Spar met varende 1-persoonswinkel on tour in Friesland
- Food-en-retail
- 17 jul 2020 @ 08:11
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingKlantenActivatie
- 17 jul 2020 @ 08:11
- Peter van Woensel Kooy
Tot en met 19 juli 2020 vaart Spar door Friesland met tussenstops in Leeuwarden, Woudsend en Franeker. Met deze eerste varende 1-persoonswinkel van Nederland kan Spar vakantiegangers en dagjesmensen op het water snel en gemakkelijk voorzien van lekker en gezond eten en drinken.
Bovendien kunnen watersporters en recreanten online hun ‘bootschappen’ bestellen, die dezelfde dag in de haven worden bezorgd door lokale Spar ondernemers.
Eerste en enige varende gemakswinkel
Ceo John van der Ent doopte, samen met weerman Piet Paulusma, de Spar on tour in de Prinsentuin jachthaven van Leeuwarden en wenste iedereen traditioneel een behouden vaart: 'Deze zomervakantie gaat Spar opnieuw verder in persoonlijk gemak en lokale betrokkenheid. Want met deze eerste en enige varende Spar bezorgen we consumenten nu ook op het water een snel ontbijtje, lekkere lunch, gezond tussendoortje of makkelijke maaltijd.'
Aftrap van de zomercampagne
De varende Spar is de symbolische aftrap van de zomercampagne die Spar vanaf 13 juli 2020 is gestart op tv, online en in de winkel. Van der Ent: 'Spar is de enige winkel die je als Nederlandse toerist overal ter wereld tegenkomt. Daarin zijn we echt uniek! Want wie deed er geen boodschappen bij Spar tijdens z’n vakantie in Oostenrijk, Spanje of Thailand? Maar deze zomer blijven we massaal in eigen land. En dus ook in eigen Spar.'
Eerste en enige varende gemakswinkel
Daarom lanceert Spar volgens Van der Ent een nieuwe campagne, die is gericht op de thuisblijvers, dagjesmensen en vakantiegangers: 'Want Spar is juist in deze zomerperiode relevant. Of je nu langs Spar express rijdt voor een ontbijtje onderweg op weg naar het pretpark, op de fiets klimt voor een rondje wielrennen en een gezonde lunch meepakt bij Spar buurt of Spar city óf juist een lekker lui dagje strand afsluit met een makkelijke maaltijd van Spar enjoy.'
Leeuwarden, Woudsend en Franeker
De varende Spar on tour was al in en rond de Prinsentuin in Leeuwarden. Daarna vaart de gemakswinkel nog verder met tussenstops in Woudsend en Franeker. In de haven van Franeker eindigt de Spar on tour op 19 juli. 'Net geen Elfstedentocht, maar we komen een aardig eindje', aldus van der Ent lachend.
1-persoonswinkel voor 1,5-metersamenleving
Met de varende 1-persoonswinkel speelt Spar volgens Van der Ent ook in op het nieuwe normaal: 'Er staat alleen iemand van ons buiten die zorgt voor de bevoorrading en het deurbeleid. Want er kan maar één persoon tegelijk binnen winkelen. Ook afrekenen gaat snel, handig en coronaproof met de zelfscan-kassa. Zo zijn we helemaal klaar voor de 1,5-metersamenleving.'
‘Bootschappen’ online besteld en bezorgd
De ceo roept alle vakantievierders in Friesland op om even langs de SPAR on tour te komen: 'Want we hebben heerlijk eten en drinken voor onderweg. Bovendien delen we flessenpost uit waarmee watersporters en recreanten hun "bootschappen" online kunnen bestellen bij SPAR Leeuwarden, Woudsend en Franeker. Deze lokale ondernemers bezorgen die "bootschappen" in de havens. En als je langskomt bij SPAR Leeuwarden, Woudsend of Franeker krijg je op vertoon van de flessenpost twee gratis croissants en vers sinaasappelsap!'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Spar
- weerman
- behouden
- retail
- Elfstedentoch
- ondernemers
- varende
- Piet Paulusma
- bootschappen
- Prinsentuin
- doop
- Leeuwarden
- traditioneel
- marketing
- gemakswinkel
- haven
- Spar on Tour
- ohn van der Ent
- jachthaven
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
- Albert Heijn en franchisenemers... 02-07-2025
- Holie's introduceert de Sugar-Score02-07-2025
- Veggies First: van bijgerecht naar... 01-07-2025
- Praxis introduceert AI-hulp in app... 30-06-2025
- Dirk krijgt hoogste score in YouGov... 30-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers