Spar met varende 1-persoonswinkel on tour in Friesland
- Food-en-retail
- 17 jul 2020 @ 08:11
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingKlantenActivatie
- 17 jul 2020 @ 08:11
- Peter van Woensel Kooy
Tot en met 19 juli 2020 vaart Spar door Friesland met tussenstops in Leeuwarden, Woudsend en Franeker. Met deze eerste varende 1-persoonswinkel van Nederland kan Spar vakantiegangers en dagjesmensen op het water snel en gemakkelijk voorzien van lekker en gezond eten en drinken.
Bovendien kunnen watersporters en recreanten online hun ‘bootschappen’ bestellen, die dezelfde dag in de haven worden bezorgd door lokale Spar ondernemers.
Eerste en enige varende gemakswinkel
Ceo John van der Ent doopte, samen met weerman Piet Paulusma, de Spar on tour in de Prinsentuin jachthaven van Leeuwarden en wenste iedereen traditioneel een behouden vaart: 'Deze zomervakantie gaat Spar opnieuw verder in persoonlijk gemak en lokale betrokkenheid. Want met deze eerste en enige varende Spar bezorgen we consumenten nu ook op het water een snel ontbijtje, lekkere lunch, gezond tussendoortje of makkelijke maaltijd.'
Aftrap van de zomercampagne
De varende Spar is de symbolische aftrap van de zomercampagne die Spar vanaf 13 juli 2020 is gestart op tv, online en in de winkel. Van der Ent: 'Spar is de enige winkel die je als Nederlandse toerist overal ter wereld tegenkomt. Daarin zijn we echt uniek! Want wie deed er geen boodschappen bij Spar tijdens z’n vakantie in Oostenrijk, Spanje of Thailand? Maar deze zomer blijven we massaal in eigen land. En dus ook in eigen Spar.'
Eerste en enige varende gemakswinkel
Daarom lanceert Spar volgens Van der Ent een nieuwe campagne, die is gericht op de thuisblijvers, dagjesmensen en vakantiegangers: 'Want Spar is juist in deze zomerperiode relevant. Of je nu langs Spar express rijdt voor een ontbijtje onderweg op weg naar het pretpark, op de fiets klimt voor een rondje wielrennen en een gezonde lunch meepakt bij Spar buurt of Spar city óf juist een lekker lui dagje strand afsluit met een makkelijke maaltijd van Spar enjoy.'
Leeuwarden, Woudsend en Franeker
De varende Spar on tour was al in en rond de Prinsentuin in Leeuwarden. Daarna vaart de gemakswinkel nog verder met tussenstops in Woudsend en Franeker. In de haven van Franeker eindigt de Spar on tour op 19 juli. 'Net geen Elfstedentocht, maar we komen een aardig eindje', aldus van der Ent lachend.
1-persoonswinkel voor 1,5-metersamenleving
Met de varende 1-persoonswinkel speelt Spar volgens Van der Ent ook in op het nieuwe normaal: 'Er staat alleen iemand van ons buiten die zorgt voor de bevoorrading en het deurbeleid. Want er kan maar één persoon tegelijk binnen winkelen. Ook afrekenen gaat snel, handig en coronaproof met de zelfscan-kassa. Zo zijn we helemaal klaar voor de 1,5-metersamenleving.'
‘Bootschappen’ online besteld en bezorgd
De ceo roept alle vakantievierders in Friesland op om even langs de SPAR on tour te komen: 'Want we hebben heerlijk eten en drinken voor onderweg. Bovendien delen we flessenpost uit waarmee watersporters en recreanten hun "bootschappen" online kunnen bestellen bij SPAR Leeuwarden, Woudsend en Franeker. Deze lokale ondernemers bezorgen die "bootschappen" in de havens. En als je langskomt bij SPAR Leeuwarden, Woudsend of Franeker krijg je op vertoon van de flessenpost twee gratis croissants en vers sinaasappelsap!'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Spar on Tour
- Prinsentuin
- retail
- jachthaven
- Piet Paulusma
- ohn van der Ent
- varende
- Elfstedentoch
- doop
- bootschappen
- weerman
- Leeuwarden
- ondernemers
- gemakswinkel
- Spar
- haven
- traditioneel
- behouden
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




