Zeeman flikt het weer
- Food-en-retail
- 11 sep 2020 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ActivatieMarketing
- 11 sep 2020 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Sinds een week lag bij Zeeman ineens Sexy Mady in de schappen. Een saai oud submerk geraakte in een klap weer hip en is intussen online uitverkocht, mede vanwege de campagne en de prijs: 2,99 euro.
'Vorig week had ik het er al over, dat Zeeman zo'n tof bedrijf is. En vandaag ga ik er nog even over door', schrijft Desiree Battjes, marketing strateeg, Neerlandica en ondernemer die naar verluidt de Zeeman-presentatie op de NMW zag. 'De hit van afgelopen weekend - net zo snel uitverkocht als parfum Lucht - is een onderbroek. Het gaat om de degelijke slip die Zeeman al sinds 1982 in het assortiment heeft: de Mady. In haar gewone doen is ze een katoentje, verkrijgbaar in wit, zwart en beige. Lekker praktisch. En totaal on-spannend. Maar zaterdag lag ineens de Sexy Mady in de schappen. De saaie oude dame toonde zich zomaar als verleidelijk lingerie-dingetje. En ook zij ging als een dolle: online meteen uitverkocht en toen ik gisteren naar de winkel fietste kon ik er op de valreep één hippe slip bemachtigen. Voor 2,99.'
Hulde voor Anne-Lotte
Te leuk. Zo'n remake verhipt het originele product en straalt af op het hele brand. After all is die Mady misschien toch niet zo suf. En is ondergoed kopen bij Zeeman gewoon cool. Los van dit alles zit er nog een supersympathiek aspect aan. Idee en ontwerp zijn van Anne-Lotte. Anne-Lotte is geen beroemde designer maar een gewone student die de Sexy Mady als opdracht voor school maakte. Ere wie ere toe komt - zo lijken ze bij Zeeman te zeggen. Echt tof', aldus Battjes.
Ook succes in het zuiden
Naar verwachting vult het team van Caroline van Turennout, marketingbaas van Zeeman, de voorraad met beleid aan. Zeeman opende in 1967 zijn eerste winkel en is sindsdien uitgegroeid tot de winkel bij uitstek voor kwalitatieve basics en textiel voor het hele gezin, zoals baby- en kinderkleding, ondergoed, sokken, T-shirts, handdoeken en panty’s. Anno 2020 ontvangt Zeeman volgens eigen opgave jaarlijks 70 miljoen klanten in bijna 1.300 winkels; 478 in Nederland, 150 in Duitsland, 269 in België, 297 in Frankrijk, 71 in Spanje, 1 in Oostenrijk en 12 in Luxemburg. In 2012 lanceerde Zeeman zijn webshop in Nederland en in 2016 in België. De formule slaat nu in pandemische tijden extra aan in Zuid-Europa, werd ons onlangs gemeld. Zo had de in juni 2020 overleden oprichter Jan Zeeman het 'vast graag gezien.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- T-shirts
- baas
- opdracht
- winkel
- ondergoed
- NMW
- klanten
- marketing
- Sexy Mady
- handdoeken
- Caroline van Turennout
- Zeeman
- Anne-Lotte
- tof
- kinderkleding
- Desiree Battjes
- Lucht
- sokken
- panty
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve Naturals: 'Mijn meest...
- Hema zet in op innovatie en duurzaamheid; begint programmatic...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- 42 organisaties lanceren GroenGezond19-11-2025
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




