Zeeman flikt het weer
- Food-en-retail
- 11 sep 2020 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ActivatieMarketing
- 11 sep 2020 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Sinds een week lag bij Zeeman ineens Sexy Mady in de schappen. Een saai oud submerk geraakte in een klap weer hip en is intussen online uitverkocht, mede vanwege de campagne en de prijs: 2,99 euro.
'Vorig week had ik het er al over, dat Zeeman zo'n tof bedrijf is. En vandaag ga ik er nog even over door', schrijft Desiree Battjes, marketing strateeg, Neerlandica en ondernemer die naar verluidt de Zeeman-presentatie op de NMW zag. 'De hit van afgelopen weekend - net zo snel uitverkocht als parfum Lucht - is een onderbroek. Het gaat om de degelijke slip die Zeeman al sinds 1982 in het assortiment heeft: de Mady. In haar gewone doen is ze een katoentje, verkrijgbaar in wit, zwart en beige. Lekker praktisch. En totaal on-spannend. Maar zaterdag lag ineens de Sexy Mady in de schappen. De saaie oude dame toonde zich zomaar als verleidelijk lingerie-dingetje. En ook zij ging als een dolle: online meteen uitverkocht en toen ik gisteren naar de winkel fietste kon ik er op de valreep één hippe slip bemachtigen. Voor 2,99.'
Hulde voor Anne-Lotte
Te leuk. Zo'n remake verhipt het originele product en straalt af op het hele brand. After all is die Mady misschien toch niet zo suf. En is ondergoed kopen bij Zeeman gewoon cool. Los van dit alles zit er nog een supersympathiek aspect aan. Idee en ontwerp zijn van Anne-Lotte. Anne-Lotte is geen beroemde designer maar een gewone student die de Sexy Mady als opdracht voor school maakte. Ere wie ere toe komt - zo lijken ze bij Zeeman te zeggen. Echt tof', aldus Battjes.
Ook succes in het zuiden
Naar verwachting vult het team van Caroline van Turennout, marketingbaas van Zeeman, de voorraad met beleid aan. Zeeman opende in 1967 zijn eerste winkel en is sindsdien uitgegroeid tot de winkel bij uitstek voor kwalitatieve basics en textiel voor het hele gezin, zoals baby- en kinderkleding, ondergoed, sokken, T-shirts, handdoeken en panty’s. Anno 2020 ontvangt Zeeman volgens eigen opgave jaarlijks 70 miljoen klanten in bijna 1.300 winkels; 478 in Nederland, 150 in Duitsland, 269 in België, 297 in Frankrijk, 71 in Spanje, 1 in Oostenrijk en 12 in Luxemburg. In 2012 lanceerde Zeeman zijn webshop in Nederland en in 2016 in België. De formule slaat nu in pandemische tijden extra aan in Zuid-Europa, werd ons onlangs gemeld. Zo had de in juni 2020 overleden oprichter Jan Zeeman het 'vast graag gezien.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- winkel
- klanten
- NMW
- sokken
- Caroline van Turennout
- Zeeman
- Lucht
- opdracht
- kinderkleding
- ondergoed
- marketing
- tof
- baas
- handdoeken
- panty
- Desiree Battjes
- Anne-Lotte
- T-shirts
- Sexy Mady
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw geluid met r&b-icoon...
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en vernieuwt winkel
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Chocolatemakers introduceert nieuw... 20-10-2025
- Unox luidt wintertijd te vroeg in18-10-2025
- BenBits eerste partner van 'Stop the... 17-10-2025
- Kruidvat doorbreekt taboe rond... 17-10-2025
- Gall & Gall kiest nieuwe koers en... 17-10-2025
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes