Zeeman, ook 'opmerkelijk eenvoudig' op Nima Marketing Week
- B2b
- 2 sep 2020 @ 15:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailEvenement
- 2 sep 2020 @ 15:44
- Lucas Boon
Op Nima Marketing Week vandaag keynotespeaker Caroline van Turennout, tevens marketingbaas van Zeeman. De timing kon niet beter: exact een week na de lancering van het spotgoedkope en inmiddels uitverkochte luchtje van de winkelketen, staat de marketeer voor een goedgevulde 1,5m-zaal in DeFabrique te Utrecht.
Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september. Voor morgen (laatste dag) zijn er nog kaarten. Ga voor meer informatie naar de website.
Het succesverhaal van Zeeman is inmiddels bekend: het merk is 'krachtig in eenvoud'. De eau de parfum, op basis van 20% parfumolie en voor €4,99 per flesje, is niet de eerste geslaagde marketingactie van de retailer. Ook de vriendelijk geprijsde trouwjurk en dito sneakers van Zeeman vlogen de afgelopen jaren als warme broodjes over de toonbank. Het idee: waarom zou je €80 voor een luchtje uitgeven als dat ook voor €5 kan, voor dezelfde kwaliteit, maar dan zonder 'duur merkje' erop geplakt? Zo eenvoudig kan het zijn, aldus Zeeman in diverse recente marketinguitingen. Tienduizenden flesjes verkocht de winkelketen afgelopen weekend, wat maakt dat 'Lucht' op het moment van schrijven is uitverkocht.
In een goedgevulde Copraloods doet Caroline van Turennout het marketingsucces van Zeeman dus nog maar eens uit de doeken. Zeeman staat sinds jaar en dag bekend om zijn eenvoud. Een krachtige term, maar ook een tikje saai, aldus Van Turennout. De retailer koos daarom in samenwerking met zijn vaste reclamebureau Persuade voor de meerzeggende tagline 'opmerkelijk eenvoudig'. Ook deed Zeeman de afgelopen jaren onderzoek naar zijn type klant: het is de consument die moet, maar ook die wíl opletten. Wie winkelt bij Zeeman hoeft zich daar allang niet meer voor te schamen; tegenwoordig zijn zelfs de hipste hipsters met ingewikkelde knotjes in de Zeeman-winkels te vinden. En laat dat nu net de doelgroep zijn die de hele dag op social media rondhangt en het dus 'cool' vindt om zijn kleding- en parfumkeuze, die van Zeeman dus, breed te etaleren. Zo eenvoudig kan het zijn, benadrukt Van Turennout eens te meer.
Het is de 'opmerkelijke eenvoud' van het merk die zoveel sympathie wekt en Caroline van Turennout is daar de belichaming van. Ze vertelt haar verhaal met zelfvertrouwen en zonder opsmuk - precies waar Zeeman voor staat.
Foto door Nanny Kuilboer.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Bidfood introduceert eigen commerce media netwerk
- De marketingtransfers van week 17, 2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor gerichte B2B-advertenties
- Spotler neemt Lets Get Digital over
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 18,... 09-05-2025
- Nima Marketing Day: 'De haven van... 06-05-2025
- Nederlandse bedrijven bouwen samen... 06-05-2025
- De marketingtransfers van week 17,... 02-05-2025
- Bidfood introduceert eigen commerce... 01-05-2025
- LinkedIn lanceert BrandLink voor... 01-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management