McDonald's introduceert Veggie McKroket

McDonald's introduceert Veggie McKroket
  • Food-en-retail
  • 21 okt 2020 @ 11:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

McDonald’s lanceert de McKroket in een vegetarische variant: de Veggie McKroket. De variant waar door veel consumenten reikhalzend naar werd uitgekeken, is ontwikkeld in samenwerking met Mora.

Het is volgens de restaurantketen een stap in de richting van een ambitieus doel op het gebied van vegetarische producten. Met de Veggie McKroket heeft McDonald’s in Nederland het eerste vegetarische alternatief voor een rundvleesburger in huis, meldt vakmedium de Snack Koerier. 'Met de Veggie McKroket zegt het bedrijf in te spelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te eten. In de afgelopen twee jaar is het aantal verkochte vegetarische producten verdriedubbeld. De Veggie McKroket, net als de McKroket geproduceerd door Mora, wordt bereid met vegetarisch draadjesvlees, een vleesvervanger op basis van eiwit met een beetje peterselie. De burger wordt op dezelfde manier geserveerd als de reguliere McKroket. De Veggie McKroket staat in elk geval tot 23 november 2020 op het menu en is onder de huidige maatregelen verkrijgbaar via de McDrive, Take Out en McDelivery.'

Trend van vegetarisch aanbod
McDonald’s zet de komende jaren nog meer in op vegetarische producten. ‘We blijven verder vorm geven aan onze ambitie om meer evenwicht te vinden tussen rundvlees, kip, vis en vegetarische opties in ons aanbod’, zegt marketing- en communicatiedirecteur Annemarie Swijtink. ‘Het is ons streven dat in 2023 nog maar de helft van de eiwitten die wij verkopen uit rundvlees bestaat.’ Lees hier verder. Steeds meer foodmarketeers spelen slim in op de vegetarische trend.
(PvWK, bron: Snack Koerier, foto boven: McDonald's cafe)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken