'Braziliaanse plantbased disruptor breekt grachtengordel uit'

'Braziliaanse plantbased disruptor breekt grachtengordel uit'
  • Food-en-retail
  • 5 jul 2021 @ 10:45
  • 11595 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Plantbased foodmerk Future Farm kondigt aan vanaf nu landelijk verkrijgbaar te zijn. De Future Burger, Future Mince, Future Meatballs, Future Chicken en Future Sausage van het merk zijn sinds 2020 een enorme hit in de hoofdstad, via Jumbo volgt nu hopelijk de rest.

Future Farm wordt via Jumbo’s in heel Nederland verkrijgbaar. De burger werd onlangs door een panel van pubers in NRC verkozen tot lekkerste plantaardige hamburger. 

De landelijke verkrijgbaarheid van het populaire food-tech merk is goed nieuws voor de Nederlandse foodie en de vegetarische thuiskok, maar ook de fervente vleesfan die toe is aan variatie. Future Farm, marktleider in thuisland Brazilië, is exponentieel aan het groeien en is inmiddels in Engeland, Dubai en verschillende andere markten te verkrijgen. 

‘Future Farm wil de vleesindustrie van binnenuit kapot maken en bijdragen aan een hybride vorm van consumptie. De brede verkrijgbaarheid van onze producten in Nederland is een belangrijk onderdeel van onze strategie,’ zegt Future Farm oprichter Marcos Leta. ‘In Amsterdam gaat de verkoop door het dak en we voelen en zien dat de rest van Nederland er klaar voor is. We breken eindelijk de grachtengordel uit en zien de toekomst met veel positiviteit tegemoet.’ 

Het hele assortiment van Future Farm is momenteel te koop bij veel winkels van Jumbo, Makro, Marqt, Sligro, boodschappenservice Getir en een aantal vestigingen van Plus, meldt Leta. Bij een groeiend aantal horecazaken en dark kitchens - waaronder Bowls & Burgers, Waku Waku en Taco’s en Tequila, zijn de producten ook vers bereid verkrijgbaar, aldus het foodmerk. 
(PvWK)

 

Over Future Farm
'Het van oorsprong Braziliaanse Future Farm wil de manier waarop de wereld voedsel consumeert veranderen door mensen een alternatief voor dierlijke producten te bieden. Zonder dieren of de planeet te beschadigen, duurzaam, gezonder, betaalbaar en bijzonder smakelijk. Het bedrijf werd in april 2019 opgericht onder de naam Fazenda Futuro in Brazilië. De onafhankelijke voedingsmiddelenfabrikant maakt gebruik van geavanceerde technologie om de beste plantaardige producten op de markt te zetten. Hun innovatieve aanpak stelt hen in staat om voedsel te creëren dat dezelfde smaak, textuur en sappigheid als vlees heeft. Alle producten zijn glutenvrij en bevatten geen GMO's. Fast Company heeft Fazenda Futuro al uitgeroepen tot World changing idea 2020.'

(bron: FF)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken