C&A Amsterdam Centrum verhuist naar flagshipstore in Kalverstraat

C&A Amsterdam Centrum verhuist naar flagshipstore in Kalverstraat
  • Food-en-retail
  • 5 nov 2021 @ 11:20
  • 22142 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

De bekende vestiging van C&A in Amsterdam centrum gaat verhuizen. De verwachting is dat het familiebedrijf in het voorjaar van 2022 al haar klanten in een super moderne en klantvriendelijke winkel gaat verwelkomen onder het motto 'Celebrate the new C&A in Amsterdam'.

De winkel zal worden ingericht volgens het allernieuwste winkelconcept.

Al sinds 1893 is C&A gevestigd in het Centrum van Amsterdam. Damrak 70 is al weer sinds het begin van de vorige eeuw het vaste C&A-adres. De laatste verbouwing is nu 6 jaar geleden, en dus tijd voor de nieuwste look & feel in Amsterdam. In deze nieuwe winkel kan de klant er ook voor kiezen om gebruik te maken van een selfscan kassa.

Nieuwe locatie, nieuwe look & feel
C&A Amsterdam Centrum verhuist naar een nieuw pand midden in de Kalverstraat. Deze nieuwe locatie heeft een totaaloppervlakte van 1200m², verspreid over 2 verdiepingen. In de nieuwe winkel draait het om beleving en inspiratie, hier komt de nieuwe C&A look & feel tot leven. 

Nieuwe winkelbeleving
Aan de gevel van de nieuwe winkel zal in het voorjaar van 2022 het vernieuwde strakke C&A-logo direct in het oog springen. Het allernieuwste winkelconcept met de nieuwe merkidentiteitselementen zorgt volgens de familie straks voor een frisse uitstraling waarbij C&A gepresenteerd wordt als een modern, inclusief merk. De grootschalige fotografie weerspiegelt de gedurfdere visual language met het product als blikvanger. Het biedt de klant oriëntatie en vereenvoudigt het winkeltraject. Informatieve teksten over duurzaamheid zullen straks een terugkerend element zijn die de aandacht vestigen op het brede assortiment duurzamere kleding en de inspanningen van C&A op dit vlak.

Naast Click&Collect zullen gratis wifi en de QR-codes op de prijskaartjes die naar de C&A Online Shop verwijzen, C&A's commitment aan de omnichannel-aanpak nog meer tot leven brengen. Deze tools stellen klanten in staat om de collecties naadloos in de winkels en online te shoppen.

De investering in deze winkel in het centrum van Amsterdam onderstreept dat C&A het belangrijk vindt om zich nu en in de toekomst te blijven profileren als fashionretailer. Met mooie, moderne en kwalitatieve collecties voor zowel dames, heren als kinderen bieden we een brede keuze aan voor de hele familie.

(PvWK)

Over C&A
'Met meer dan 1400 winkels in 18 Europese landen en meer dan 24000 medewerkers, is C&A één van Europa’s meest toonaangevende moderetailers. C&A verwelkomt dagelijks meer dan twee miljoen bezoekers in haar winkels in Europa en biedt kwaliteitsmode voor het hele gezin tegen betaalbare prijzen. Naast Europa, is C&A ook gevestigd in Brazilië, Mexico en China. Voor meer informatie kunt u terecht op de website: www.c-a.com.'   
(bron:C&A)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken