McDonald's maakt mooi gebaar
- Food-en-retail
- 5 jul 2022 @ 09:50
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 5 jul 2022 @ 09:50
- Sjaak Hoogkamer
Op 30 juli, de Dag van de Vriendschap, biedt McDonald’s Nederland de kans om iemand te verrassen, bijvoorbeeld om een verloren vriendschap te herstellen met een frietje. Een McDonald’s friettruck rijdt door Nederland om voor verrassingen te zorgen.
De merkfilm van de McDonald’s zomercampagne vertelt het verhaal van een Engels meisje, de 17-jarige Eloise, dat op een Nederlandse camping verliefd wordt op vakantiekracht Koen. Hun romance komt tot bloei en wordt bezegeld met een kus bij hun favoriete restaurant, terwijl ze Franse Frietjes delen. Wat de film volgens McDonald’s extra bijzonder maakt: het meisje leert de jongen haar taal, namelijk gebarentaal. Na een uitvoerige casting in verschillende landen met dove en slechthorende actrices viel ze op door haar authenticiteit.
Het productieproces verliep anders dan anders volgens de hamburgerketen. Communicatie op de set ging via een Engelse tolk in gebarentaal, zodat geen nuance verloren zou gaan.
De eerste versie van de montage werd niet alleen met McDonald’s, maar ook in een groepsgesprek gedeeld met mensen met een auditieve beperking, waarna hun feedback werd meegenomen in de verdere ontwikkeling.
‘McDonald’s is er voor iedereen. Dat sprak ons juist zo aan in dit script en campagne,’ zegt Stijn Mentrop, director Marketing & Communications bij McDonald’s Nederland. ‘Dit keer hebben we ervoor gekozen om in onze merkfilm de hoofdrol te geven aan een jonge vrouw met een gehoorbeperking. Na corona moeten we elkaar weer leren begrijpen en staan we open voor nieuwe verbindingen, dat laat deze film mooi zien. We mogen er samen weer op uit, alles is mogelijk en dat zomergevoel is met niets te vergelijken.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Michelins volledige nieuwe lijst voor Nederland
- Nutricia start Ondervoeding op het Menu
- Albert Heijn, Aldi en Fish Tales winnaars bij MSC Benelux Awards
- Joost van den Berg van Dr. Oetker: 'Marketeers maken dingen...
- EU-verbod op plantaardige naamgeving: vegamerken reageren
- Kinderen grijpen naar Whopper in nieuwe campagne
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intertoys lanceert Speelboek 2025... 16-10-2025
- Walmart gaat direct vanuit ChatGPT... 16-10-2025
- Joost van den Berg van Dr. Oetker:... 14-10-2025
- McDonald’s lanceert Bouw Burger voor... 14-10-2025
- Thuisbezorgd.nl geeft campagne nieuw... 13-10-2025
- EU-verbod op plantaardige... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes