McDonald's maakt mooi gebaar

McDonald's maakt mooi gebaar
  • Food-en-retail
  • 5 jul 2022 @ 09:50
  • 9052 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Op 30 juli, de Dag van de Vriendschap, biedt McDonald’s Nederland de kans om iemand te verrassen, bijvoorbeeld om een verloren vriendschap te herstellen met een frietje. Een McDonald’s friettruck rijdt door Nederland om voor verrassingen te zorgen.

De merkfilm van de McDonald’s zomercampagne vertelt het verhaal van een Engels meisje, de 17-jarige Eloise, dat op een Nederlandse camping verliefd wordt op vakantiekracht Koen. Hun romance komt tot bloei en wordt bezegeld met een kus bij hun favoriete restaurant, terwijl ze Franse Frietjes delen. Wat de film volgens McDonald’s extra bijzonder maakt: het meisje leert de jongen haar taal, namelijk gebarentaal. Na een uitvoerige casting in verschillende landen met dove en slechthorende actrices viel ze op door haar authenticiteit.

Het productieproces verliep anders dan anders volgens de hamburgerketen. Communicatie op de set ging via een Engelse tolk in gebarentaal, zodat geen nuance verloren zou gaan.

De eerste versie van de montage werd niet alleen met McDonald’s, maar ook in een groepsgesprek gedeeld met  mensen met een auditieve beperking, waarna hun feedback werd meegenomen in de verdere ontwikkeling.

‘McDonald’s is er voor iedereen. Dat sprak ons juist zo aan in dit script en campagne,’ zegt Stijn Mentrop, director Marketing & Communications bij McDonald’s Nederland. ‘Dit keer hebben we ervoor gekozen om in onze merkfilm de hoofdrol te geven aan een jonge vrouw met een gehoorbeperking. Na corona moeten we elkaar weer leren begrijpen en staan we open voor nieuwe verbindingen,  dat laat deze film mooi zien. We mogen er samen weer op uit, alles is mogelijk en dat zomergevoel is met niets te vergelijken.’

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken