Van Veen: 'Jumbo moet nog goedkoper worden dan concurrentie'

- Food-en-retail
- 6 jun 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrijsWinkelenKlanten
- 6 jun 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Topman Ton van Veen is 'bezorgd' over de Jumbo-formule die hij leidt. Hij wil de prijsafstand met de concurrenten vergroten.
Dit vertelt hij in vakmedium Distrifood. Het is een van de punten in het plan van aanpak die topman Ton van Veen voorstaat om ‘het stof van de formule te blazen'.
Ton van Veen is per 6 maart 2023 benoemd tot CEO van Jumbo. CCO Colette Cloosterman-van Eerd is sedertdien president-commissaris. Supermarktketen Jumbo heeft voor het creatieve werk recent besloten over te stappen naar het in januari 2023 gestarte creatieve bureau Hotel L'Amour. Hiervoor zat de retailer jarenlang bij bureau Alfred.
Van Veen tegen Distrifood: ‘Weet je wat de gele draad is door mijn hele verhaal? Wij zijn de afgelopen paar jaar toch wat focus kwijtgeraakt op waar het echt om draait. Deels is dat een gevolg van de enorme groei vanwege ons eigen succes in het verleden, deels heeft dat te maken met externe ontwikkelingen, zoals de covidpandemie en de Oekraïne-oorlog en deels ook door de situatie die zich de afgelopen periode binnen de familie en de top van het bedrijf heeft voorgedaan. De aansturing hier in Veghel is ook behoorlijk ingewikkeld geworden.’ In het interview ontkent de aangetreden topman nadrukkelijk Jumbo verkoopklaar te moeten maken. ‘Ik ben geen tussenpaus.’ Lees hier verder.
(PvWK, bron: Distrifood en MT)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Alfred
- Jumbo
- Jumbo Groep
- bureau
- retail
- Hotel L'Amour
- Ton van Veen
- concurrent
- Colette Cloosterman-van Eerd
- prijs
- food
- marketing
- koopkracht
- CCO
- inflatie
- president-commissaris
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn start pfas vrije pannenspaaractie
- Marketeer Dings: 'Ben & Jerry's Chunky Experience pop-up groot...
- Primark lanceert collectie met superster Rita Ora
- Onderzoek: retailers zien AI vooral als kans
- [onderzoek] Nederlanders besteden recordbedrag aan consumptie...
- Hornbach opnieuw beste bouwmarkt
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [interview] Regio Utrecht in teken... 29-09-2023
- Op wereldreis met whisky29-09-2023
- Jumbo biedt kletsboeketten aan... 28-09-2023
- Ondanks dip in kwartaal: online... 28-09-2023
- Iconische Citroën 2CV blaast 75... 28-09-2023
- Remake GiG Hard Seltzer van... 27-09-2023
MarketingTribune Events
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres
- 12okt 2023
Shopping Today
- 31okt 2023
Grand Prix Content Marketing