Van Veen: 'Jumbo moet nog goedkoper worden dan concurrentie'
- Food-en-retail
- 6 jun 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PrijsWinkelenKlanten
- 6 jun 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Topman Ton van Veen is 'bezorgd' over de Jumbo-formule die hij leidt. Hij wil de prijsafstand met de concurrenten vergroten.
Dit vertelt hij in vakmedium Distrifood. Het is een van de punten in het plan van aanpak die topman Ton van Veen voorstaat om ‘het stof van de formule te blazen'.
Ton van Veen is per 6 maart 2023 benoemd tot CEO van Jumbo. CCO Colette Cloosterman-van Eerd is sedertdien president-commissaris. Supermarktketen Jumbo heeft voor het creatieve werk recent besloten over te stappen naar het in januari 2023 gestarte creatieve bureau Hotel L'Amour. Hiervoor zat de retailer jarenlang bij bureau Alfred.
Van Veen tegen Distrifood: ‘Weet je wat de gele draad is door mijn hele verhaal? Wij zijn de afgelopen paar jaar toch wat focus kwijtgeraakt op waar het echt om draait. Deels is dat een gevolg van de enorme groei vanwege ons eigen succes in het verleden, deels heeft dat te maken met externe ontwikkelingen, zoals de covidpandemie en de Oekraïne-oorlog en deels ook door de situatie die zich de afgelopen periode binnen de familie en de top van het bedrijf heeft voorgedaan. De aansturing hier in Veghel is ook behoorlijk ingewikkeld geworden.’ In het interview ontkent de aangetreden topman nadrukkelijk Jumbo verkoopklaar te moeten maken. ‘Ik ben geen tussenpaus.’ Lees hier verder.
(PvWK, bron: Distrifood en MT)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- prijs
- inflatie
- retail
- Ton van Veen
- president-commissaris
- koopkracht
- food
- Jumbo
- Colette Cloosterman-van Eerd
- CCO
- marketing
- concurrent
- Jumbo Groep
- bureau
- Hotel L'Amour
- Alfred
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers