Het nieuwe VanMoof mobiliseert gepasseerde oude klant

- Food-en-retail
- 15 jul 2024 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 15 jul 2024 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Het nieuwe VanMoof kondigt een wereldwijd initiatief aan om mensen te helpen die vóór het faillissement een fiets bestelden, maar deze nooit geleverd kregen. Het bedrijf biedt deze klanten nu een kortingscode aan van €1000 op een VanMoof S5, A5 of op een toekomstig VanMoof product.
Door het faillissement van het oude VanMoof zijn veel bestelde fietsen nooit aan klanten geleverd en daar wil het geplaagde, inmiddels overgenomen en herstarte merk iets aan doen.
Het 'nieuwe VanMoof', dat in september 2023 door McLaren Applied werd gekocht, heeft naar eigen zeggen geen toegang tot het geld dat hiervoor werd betaald en is legaal niet verantwoordelijk voor het probleem, toch probeert het nieuwe bedrijf deze groep klanten nu alsnog zo veel mogelijk tegemoet te komen, volgens Eliott Wertheimer, VanMoof’s nieuwe co-CEO: 'Vanaf het moment dat wij instapten hebben we het onze missie gemaakt om mensen “back on the road” te krijgen. Voor bestaande riders hebben we inmiddels een netwerk van servicepartners opgebouwd die we voorzien van reserveonderdelen. Terwijl we hier mee bezig zijn, willen we nu ook graag de mensen op weg helpen die door het oude VanMoof zijn teleurgesteld.'
VanMoof’s gebaar staat los van het lopende officiële claims-proces: benadeelde klanten hebben ook nog steeds de mogelijkheid om via de trustees gecompenseerd te worden - VanMoof moedigt mensen aan dit traject te doorlopen. Klanten die reeds door hun bank of betalingsprovider gecompenseerd zijn, komen niet in aanmerking voor de korting. 'Uit de vele gesprekken die we hebben gevoerd met onze community werd snel duidelijk hoe frustrerend de afgelopen maanden zijn geweest voor mensen die hun fiets niet geleverd hebben gekregen van het oude VanMoof', stelt Wertheimer over de opmerkelijke marketingactie. 'We snappen dat ons gebaar niet alle problemen in één keer oplost, maar we hopen dat het de pijn verzacht.'
Riders weer op de weg helpen
Dit gebaar is volgens het e-bikemerk onderdeel van een serie initiatieven van VanMoof om riders op de korte- en lange termijn te helpen. VanMoof heeft inmiddels 120 service partners aan haar netwerk toegevoegd en getraind, de supply chain voor reserveonderdelen is herstart, de software architectuur is versterkt, er zijn nieuwe kwaliteitscontroles ingebouwd en de S5 en A5 zijn verbeterd voordat de verkoop weer is opgestart. Het bedrijf ontwikkelt momenteel nieuwe e-mobility producten die in 2025 op de markt zullen komen.
Kortingscode
VanMoof klanten die mogelijk aanmerking komen, kunnen hier een kortingscode aanvragen. Meer over de vernieuwde VanMoof S5 & A5 nu in productie door door McLaren Applied, staat hier.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- fiets
- CX
- VanMoof
- S5
- goedmaker
- A5
- e-bike
- nieuwe ronde
- Eliott Wertheimer
- back on the road
- herkansing
- klant
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
- Louise Picquet van Kellanova:... 11-07-2025
- Snackmerk Rewind onthult maïschips... 10-07-2025
- ACM waarschuwt: winkeliers moeten... 10-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers