Stichting Thuisgekookt, Plus en Coop helpen koken voor eenzame buur

- Food-en-retail
- 23 sep 2024 @ 11:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMVO
- 23 sep 2024 @ 11:55
- Peter van Woensel Kooy
'Kook met gemak een portie extra voor een buurtgenoot tijdens de Week tegen Eenzaamheid', zo roept de Stichting Thuisgekookt met retailpartners Plus en Coop op, door een verspakket bij deze supermarkten aan te schaffen tijdens de Week tegen Eenzaamheid. Die loopt van 26 september t/m 2 oktober 2024.
Deze hartenkreet doen ze naar eigen zeggen 'om de noodzaak van toegang tot goed eten en betekenisvol sociaal contact voor iedereen te benadrukken'.
Ongeveer de helft van de volwassen Nederlanders voelt zich eenzaam. En de invloed van die eenzaamheid op het dagelijks leven is groot. Zeker als het langdurig aanhoudt, leidt eenzaamheid tot gezondheidsrisico’s, minder meedoen in de samenleving en een verminderd gevoel van welzijn en geluk (bron: eenzaam.nl, red.). 'Daarom is het zo belangrijk dat we ons blijven inzetten voor mensen die zich eenzaam voelen', aldus de initiatoren.
In de Week tegen Eenzaamheid willen Stichting Thuisgekookt, Plusen Coop laten zien hoe makkelijk het is om voor iemand in de buurt een extra portie te koken. 'Door simpelweg een beetje extra groente en rijst, pasta of mie toe te voegen aan het gerecht dat je toch al maakt, maak je een ander én jezelf blij. Wil je wekelijks op deze laagdrempelige manier voor een ander iets betekenen en ben je benieuwd wie er in jouw buurt een verse maaltijd kan gebruiken? Meld je dan aan als thuiskok bij Stichting Thuisgekookt via thuisgekookt.nl. Je kookt dan één of twee keer per week, tegen kostprijs, een portie extra voor een buurtgenoot. Bij het ophalen of langsbrengen maak je met liefde even tijd voor een gezellig praatje. Zo maak jij echt het verschil', aldus de partners.
Digitaal kookboek cadeau
In de Week tegen Eenzaamheid krijgt iedere thuiskok die zich aanmeldt bij Stichting Thuisgekookt hun nieuwe digitale kookboek ‘De Smaak van Vroeger’ cadeau. Hierin staan recepten van ambassadeur Sharon de Miranda, thuiskoks en matchmakers van Stichting Thuisgekookt, waar zij een fijne herinnering aan hebben. Deze bijzondere verhalen over eten verbindt mensen met elkaar en de recepten geven inspiratie voor smaakvolle gerechten die je kunt koken en delen met een buurtgenoot.
Donatie
Wil je op een andere manier een bijdrage leveren? Dan kun je ook helpen door te doneren via thuisgekookt.nl/doneren. Dit kan eenmalig of periodiek en sinds kort ook met behulp van een digitale collectebus. Door online een collectebus aan te maken en deze te delen met je vrienden, familie en kennissen kun je vanuit het comfort van je eigen huis collecteren. Ook zo kun je een belangrijke schakel vormen in de missie van Stichting Thuisgekookt om goed eten en betekenisvol sociaal contact voor iedereen bereikbaar te maken.
(PvWK | beeld: ©Stichting Thuisgekookt)

Actie flyer
Over Stichting Thuisgekookt
'Stichting Thuisgekookt koppelt mensen die graag koken aan een buurtgenoot die niet (elke dag) meer kan koken vanwege de leeftijd, gezondheid of een fysieke of mentale beperking. Thuiskoks koken wekelijks 1 à 2 maaltijden voor een buurtgenoot en maken een praatje voor waardevol sociaal contact. Zo gaan we terug naar wat vroeger heel normaal was: buren die voor elkaar zorgen.'
(bron: ST)
Over Plus
'Plus en Coop staan midden in de maatschappij en leveren een positieve bijdrage aan de samenleving. Landelijk heeft de coöperatieve supermarkt meer dan 500 winkels. Plus en Coop streven ernaar om samen met klanten, medewerkers en leveranciers de wereld duurzamer te maken. Samen zorgen we voor goed eten, voor de buurt en voor elkaar. Lees meer op Plus.nl.'
(bron: Plus)
Over de Week tegen Eenzaamheid
'In de Week tegen Eenzaamheid staan ontmoeting en verbinding centraal. Door het hele land is er tijdens de Week tegen Eenzaamheid extra aandacht voor het thema eenzaamheid en sociaal isolement. In veel plaatsen zijn er speciale activiteiten waar mensen elkaar ontmoeten en nieuwe contacten kunnen leggen. Iedereen kan deelnemen aan de Week tegen Eenzaamheid door het bezoeken of organiseren van een activiteit. Want eenzaamheid aanpakken begint met in contact komen. De Week tegen Eenzaamheid 2024 is van 26 september t/m 2 oktober. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport organiseert deze week in het kader van het actieprogramma Eén tegen eenzaamheid.'
(bron: WtE)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- food
- sociaal
- Coop
- De Smaak van Vroeger
- verspakket
- supermarkt
- Week tegen Eenzaamheid
- Plus
- delen
- buur
- Stichting Thuisgekookt met retailpartners
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




