Blendle belooft 'iTunes voor journalistiek'
- Media
- 6 sep 2013 @ 00:11
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Content
- 6 sep 2013 @ 00:11
- Redactie Media
Vaste DWDD-gast Alexander Klöpping wil jongeren weer laten betalen voor journalistiek. Zijn platform Blendle is een digitale kiosk waarin losse artikelen gekocht kunnen worden uit Nederlandse kranten en tijdschriften.
Blendle is het geesteskind van Marten Blankesteijn, oud-journalist van Dagblad De Pers. Samen met Klöpping bezit hij het overgrote deel van de aandelen in deze startup.
Op Blendle.nl wordt de dienst als volgt beschreven: 'Je bladert gratis door kranten en tijdschriften. Je volgt vrienden, collega's en BN'ers en leest de artikelen waarvan zij vinden dat je ze niet mag missen. En je betaalt altijd alléén voor wat je leest.'
Uitgevers die al meedoen aan dit nieuwe initiatief zijn NRC, Wegener, Nederlands Dagblad, Elsevier, Groene Amsterdammer, Vrij Nederland, Quote, Sanoma, Bright en Quest toegehapt. Met De Persgroep wordt nog gesproken, met De Telegraaf zouden de onderhandelingen moeizaam gaan, aldus Klöpping in de Volkskrant.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
- Donald Duck blijft populairste mediamerk onder kinderen
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- Nederlandse media lanceren... 18-09-2025
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes