Geen UWV-aankondiging massaontslag Sanoma

Geen UWV-aankondiging massaontslag Sanoma
  • Media
  • 20 sep 2013 @ 15:10
  • 14677 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Sanoma maakt bekend dat geen sprake is van een aankondiging van massaontslag bij het UWV, zoals vandaag in veel media is gerapporteerd. Het bedrijf betreurt de ophef en vooral de onrust die is ontstaan, niet in de laatste plaats bij eigen medewerkers.

Sanoma heeft al in 2012 een reorganisatieprogramma aangekondigd: om zware economische tegenwind op te vangen die gepaard gaat met veranderingen in het mediagebruik van consumenten neemt Sanoma in 2012-2013 gedwongen afscheid van 140-160 van de ruim 1600 medewerkers. Een pijnlijke, maar helaas noodzakelijke maatregel om een gezond bedrijf te blijven.

De Wet Melding Collectief Ontslag schrijft bedrijven voor, om indien afscheid wordt genomen van meer dan 19 medewerkers in een periode van drie maanden hiervan melding te doen bij het UWV. Sociale partners als vakbonden krijgen een afschrift van deze melding.

Sanoma heeft in augustus 2013 deze melding aan het UWV gedaan. De melding slaat op de gedwongen ontslagen die voortvloeien uit dat reorganisatieprogramma. Er is dus geen sprake van een melding van een nieuwe reorganisatieronde met een massaontslag zoals de secretaris van de NVJ in verschillende media heeft aangekondigd.

Sanoma heeft een afspraak met de bonden gemaakt om hen op 4 november bij te praten over de strategische ontwikkelingen in het bedrijf. Deze afspraak maakt deel uit van periodiek overleg.

Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Whitepapers


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken