[Kijkcijfers] SBS6 trekt 1,5 miljoen kijkers met eerste uitzending Utopia
- Media
- 7 jan 2014 @ 08:46
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - TelevisieKijkcijfers
- 7 jan 2014 @ 08:46
- Bas Vlugt
De eerste uitzending van Utopia (SBS6) heeft 1,5 miljoen kijkers getrokken. De programma's waar Utopia tegenover staat, zijn De Wereld Draait Door (Vara) en Goede Tijden Slechte Tijden (RTL4).
Matthijs van Nieuwkerk trok onder meer met Jort Kelder bij de seizoensopening - voor het eerst na de verhuizing op Nederland 1 - 1,6 miljoen kijkers. GTST had 1,7 miljoen kijkers. Vorige week maandag - op 30 december - trok GTST 1,9 miljoen kijkers, afgelopen vrijdag 2,1 miljoen kijkers. De maandag werd overigens gedomineerd door Nederland 1, dat de plaatsen 1 tot en met 4 voor zich opeiste.
Wat zegt dit allemaal? Nog niets. 1,5 miljoen kijkers iedere dag naar Utopia, ja dat zou sensationeel zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. De vraag is even hoe snel en hoe diep de cijfers gaan vallen en wat er dan daarna gebeurt. Het grote verschil met Big Brother is dat er veel meer ook wordt ingezet op social media. Wat gebeurt er online, hoe vaak is de app gedownload?
Die laatste vraag kan ik deels beantwoorden: in ieder geval één keer. Mijn zoon van 11 jaar kwam zojuist mijn kamer binnenrennen met zijn iPod in de hand: "Een van de bewoners van Utopia heeft een brief ontvangen. Er is iemand dood."
Maandag 6 januari 2014 Uitzenddag (KDU) TOT 6+ pos tijd titel zender kdh madl abs 1 2000-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
- sanoma
- miljoen
- talpa
- eerste
- Utopia
- televisie
- Kijkcijfers
- kijkers
- john de mol
- kijkonderzoek
- uitzending
- tv
- SBS6
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes