[Kijkcijfers] SBS6 trekt 1,5 miljoen kijkers met eerste uitzending Utopia
- Media
- 7 jan 2014 @ 08:46
- Link
-
Bas Vlugt
Eigenaar
Nederlands MediaNetwerk - TelevisieKijkcijfers
- 7 jan 2014 @ 08:46
- Bas Vlugt
De eerste uitzending van Utopia (SBS6) heeft 1,5 miljoen kijkers getrokken. De programma's waar Utopia tegenover staat, zijn De Wereld Draait Door (Vara) en Goede Tijden Slechte Tijden (RTL4).
Matthijs van Nieuwkerk trok onder meer met Jort Kelder bij de seizoensopening - voor het eerst na de verhuizing op Nederland 1 - 1,6 miljoen kijkers. GTST had 1,7 miljoen kijkers. Vorige week maandag - op 30 december - trok GTST 1,9 miljoen kijkers, afgelopen vrijdag 2,1 miljoen kijkers. De maandag werd overigens gedomineerd door Nederland 1, dat de plaatsen 1 tot en met 4 voor zich opeiste.
Wat zegt dit allemaal? Nog niets. 1,5 miljoen kijkers iedere dag naar Utopia, ja dat zou sensationeel zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. De vraag is even hoe snel en hoe diep de cijfers gaan vallen en wat er dan daarna gebeurt. Het grote verschil met Big Brother is dat er veel meer ook wordt ingezet op social media. Wat gebeurt er online, hoe vaak is de app gedownload?
Die laatste vraag kan ik deels beantwoorden: in ieder geval één keer. Mijn zoon van 11 jaar kwam zojuist mijn kamer binnenrennen met zijn iPod in de hand: "Een van de bewoners van Utopia heeft een brief ontvangen. Er is iemand dood."
Maandag 6 januari 2014 Uitzenddag (KDU) TOT 6+ pos tijd titel zender kdh madl abs 1 2000-
Bas Vlugt
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Eigenaar
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
- SBS6
- eerste
- miljoen
- kijkonderzoek
- uitzending
- talpa
- Utopia
- sanoma
- tv
- televisie
- john de mol
- Kijkcijfers
- kijkers
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
Laatste Nieuws
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

