Sanoma blijft snijden: ook rompredactie voor Viva
- Media
- 27 feb 2014 @ 09:24
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintContentStrategie
- 27 feb 2014 @ 09:24
- Redactie Media
Net als bij andere titels wil het reorganiserende Sanoma ook bij tijdschrift Viva de redactie terugbrengen tot een rompredactie. Deze inkrimping zou al per april moeten ingaan, aldus een uitgelekt bericht op het intranet van het bedrijf.
Bij de ondernemingsraad is een deeladviesaanvraag ingediend om het zogenoemde 'focusmerk' Viva om te vormen tot een rompredactie, zo meldt Villamedia.nl. Dat zou ten koste gaan van 8 fte. De redactie bestaat nu nog uit 17 fte.
'Als grootste digitale vrouwentitel van Sanoma ligt de focus van het merk de komende tijd primair op de groei van digitaal', aldus het bericht op intranet. 'De functies van Art Director, Chef Lifestyle, Productieassistente, medewerker Plank & Indeler, Beeldbewerker en Eindredacteur (met uitzondering van Eindredacteur Specials) komen te vervallen. Deze werkzaamheden worden in de toekomst op freelance basis ingevuld, of taken worden elders belegd. Daarnaast is de functie van Redacteur ingrijpend gewijzigd in de functie van Redacteur/Producer ”crossmediaal”. Tot slot komt de huidige functie van Vormgever te vervallen. Hier komt de nieuwe functie van Senior Vormgever voor in de plaats.”
Op medewerkers die boventallig worden is het eerder met de vakbonden afgesloten Sociaal Plan van toepassing. Dat werd gesloten toen Sanoma eind vorig jaar bekendmaakte grootschalig te gaan reorganiseren, waarbij 500 banen op de tocht kwamen te staan.
De afgelopen periode is al van meerdere Sanoma-bladen bekendgeworden dat ze verder moeten gaan met een rompredactie. Zo verdwijnen er banen bij Libelle, Margriet en ook bij bladen die in de etalage zijn gezet, zoals Beau Monde, Grazia en Marie Claire.
Sneu voor de betrokkenen, maar zoals @andreaswillemse tweette: treffende foto bij 'Viva krijgt ook rompredactie'. http://t.co/4lF0ZD6Atf
— Suzanne Geurts (@SuzanneGeurts) February 26, 2014
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes