Frans Klein stapt over van VARA naar NPO
- Media
- 20 mrt 2014 @ 13:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaTelevisie
- 20 mrt 2014 @ 13:33
- Redactie Media
VARA-directeur Frans Klein wordt de nieuwe directeur televisie van de Nederlandse Publieke Omroep. Hij volgt Gerard Timmer op, die vorig jaar onverwacht opstapte vanwege een 'verschil van inzicht' over het te voeren programmabeleid. De zoektocht naar een nieuwe topman duurde enkele maanden.
Frans Klein gaat vanaf mei leiding geven aan de directie Televisie met daarin Nederland 1, 2, 3, Zapp, Zappelin en de website NPO.nl. Shula Rijxman, lid van de Raad van Bestuur van de NPO: 'Frans is een verbinder en heeft duidelijk een publiek hart. Hij heeft bij de VARA aangetoond dat hij met vernieuwende cross-mediale programma's, die mensen dagelijks met veel plezier bekijken, het publiek kan binden. Hij heeft de durf en moed om dingen te veranderen. Met zijn kwaliteiten denken we nieuwe stappen te kunnen zetten in de koers die de publieke omroep gaat varen.'
Frans Klein heeft een kwart eeuw voor de VARA gewerkt, maar stapt nu vol ambitie over: 'Ik geloof in een sterke publieke omroep die dichtbij mensen staat. De publieke omroep is van wezenlijk belang voor een menselijke samenleving. Ik vind het eervol om deze belangrijke taak op me te nemen, om samen te werken met de omroepen, en om een bijdrage te leveren aan het geheel van de publieke omroep.'
Klein (1965) was sinds 2004 directeur bij de VARA. Hij trad bij de VARA in dienst in 1987 als medewerker bij het toenmalige Bedrijfsbureau Televisie. In 1993 werd hij benoemd tot Hoofd van het Bedrijfsbureau Radio & Televisie, in februari 1998 volgde Klein's benoeming tot Adjunct Directeur Radio & Televisie. In juli 2000 werd Frans Klein Directeur RTV Productie & Nieuwe Media.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes