Frans Klein stapt over van VARA naar NPO
- Media
- 20 mrt 2014 @ 13:33
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PersonaliaTelevisie
- 20 mrt 2014 @ 13:33
- Redactie Media
VARA-directeur Frans Klein wordt de nieuwe directeur televisie van de Nederlandse Publieke Omroep. Hij volgt Gerard Timmer op, die vorig jaar onverwacht opstapte vanwege een 'verschil van inzicht' over het te voeren programmabeleid. De zoektocht naar een nieuwe topman duurde enkele maanden.
Frans Klein gaat vanaf mei leiding geven aan de directie Televisie met daarin Nederland 1, 2, 3, Zapp, Zappelin en de website NPO.nl. Shula Rijxman, lid van de Raad van Bestuur van de NPO: 'Frans is een verbinder en heeft duidelijk een publiek hart. Hij heeft bij de VARA aangetoond dat hij met vernieuwende cross-mediale programma's, die mensen dagelijks met veel plezier bekijken, het publiek kan binden. Hij heeft de durf en moed om dingen te veranderen. Met zijn kwaliteiten denken we nieuwe stappen te kunnen zetten in de koers die de publieke omroep gaat varen.'
Frans Klein heeft een kwart eeuw voor de VARA gewerkt, maar stapt nu vol ambitie over: 'Ik geloof in een sterke publieke omroep die dichtbij mensen staat. De publieke omroep is van wezenlijk belang voor een menselijke samenleving. Ik vind het eervol om deze belangrijke taak op me te nemen, om samen te werken met de omroepen, en om een bijdrage te leveren aan het geheel van de publieke omroep.'
Klein (1965) was sinds 2004 directeur bij de VARA. Hij trad bij de VARA in dienst in 1987 als medewerker bij het toenmalige Bedrijfsbureau Televisie. In 1993 werd hij benoemd tot Hoofd van het Bedrijfsbureau Radio & Televisie, in februari 1998 volgde Klein's benoeming tot Adjunct Directeur Radio & Televisie. In juli 2000 werd Frans Klein Directeur RTV Productie & Nieuwe Media.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Cosmopolitan wint goud tijdens Mercurs 2025 - Oeuvreprijs Derk...
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

