Radio 538 moet Top-40 blijven uitzenden

  • Media
  • 29 okt 2018 @ 00:00
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • RechtenRadioMuziek

Radio 538 moet de rest van het jaar de Top-40 blijven uitzenden. De zender wilde dat vrijdag voor het laatst doen, maar de rechter heeft bepaald dat dit contractbreuk zou zijn. Voor maandag had 538 al een eigen hitlijst klaarliggen.

Stichting Nederlandse Top-40 sleepte Radio 538 voor de rechter nadat de zender bekend had gemaakt om die lijst per 1 november te vervangen door een eigen hitlijst. De rechter bepaalde dat 538 zich gewoon aan het contract moet houden en de Top-40 tot het einde van het jaar moet blijven uitzenden.

'Dit is de zoveelste keer dat ik meemaak dat er een contract met John de Mol wordt beëindigd en dat het niet op een fatsoenlijke manier gaat', zegt Erik de Zwart van Stichting Nederlandse Top-40 tegen AD.nl.

Rectificatie door Radio 538

Radio 538 moet ook rectificeren dat de breuk door de stichting zou zijn geforceerd, door meer geld te vragen. De Zwart: 'Behalve het bedrag hebben wij 538 en ook andere geïnteresseerde partijen gevraagd om marketinginspanningen te doen. Dat is geen geld, maar reclameruimte. We hadden namelijk gemerkt dat Radio 538 de Top 40 niet echt meer promootte.'

Al eerder werd bekend dat de Top-40 vanaf het komende jaar verhuist naar Qmusic. Radio 538 wil een eigen lijst gaan beginnen: de 538 Top 50. Die komt er ook, maar dus niet al vanaf deze maandag. Die eigen lijst is vanaf januari 2019 te horen op Radio 538.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken