Radio 538 moet Top-40 blijven uitzenden
- Media
- 29 okt 2018 @ 00:00
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - RechtenRadioMuziek
- 29 okt 2018 @ 00:00
- Jeroen Mirck
Radio 538 moet de rest van het jaar de Top-40 blijven uitzenden. De zender wilde dat vrijdag voor het laatst doen, maar de rechter heeft bepaald dat dit contractbreuk zou zijn. Voor maandag had 538 al een eigen hitlijst klaarliggen.
Stichting Nederlandse Top-40 sleepte Radio 538 voor de rechter nadat de zender bekend had gemaakt om die lijst per 1 november te vervangen door een eigen hitlijst. De rechter bepaalde dat 538 zich gewoon aan het contract moet houden en de Top-40 tot het einde van het jaar moet blijven uitzenden.
'Dit is de zoveelste keer dat ik meemaak dat er een contract met John de Mol wordt beëindigd en dat het niet op een fatsoenlijke manier gaat', zegt Erik de Zwart van Stichting Nederlandse Top-40 tegen AD.nl.
Rectificatie door Radio 538
Radio 538 moet ook rectificeren dat de breuk door de stichting zou zijn geforceerd, door meer geld te vragen. De Zwart: 'Behalve het bedrag hebben wij 538 en ook andere geïnteresseerde partijen gevraagd om marketinginspanningen te doen. Dat is geen geld, maar reclameruimte. We hadden namelijk gemerkt dat Radio 538 de Top 40 niet echt meer promootte.'
Al eerder werd bekend dat de Top-40 vanaf het komende jaar verhuist naar Qmusic. Radio 538 wil een eigen lijst gaan beginnen: de 538 Top 50. Die komt er ook, maar dus niet al vanaf deze maandag. Die eigen lijst is vanaf januari 2019 te horen op Radio 538.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes