Persgroep en TMG werken samen binnen automotive
- Media
- 4 jun 2019 @ 11:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MakersUitgeversCrossmedia
- 4 jun 2019 @ 11:28
- Lucas Boon
De Persgroep en Telegraaf Media Groep sluiten een joint venture in het automotive domein. De online platformen Autotrack en Gaspedaal gaan verder in Automotive Mediaventions, waarvan de Persgroep 51% van de aandelen heeft en TMG 49%.
Door de handen ineen te slaan, hopen de platformen de Nederlandse automotive-markt beter te bedienen. In een persverklaring: 'Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland toont, biedt AutoTrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto's.' Voor autobedrijven betekent dit concreet dat zij via één loket de Nederlandse autokoper makkelijker kunnen bereiken.
Tijdsgeest
Sander van den Hout, managing director van Persgroep Online Services en Nederland, laat weten: 'Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een mooie positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive-spelers te helpen, met de consument altijd dichtbij.'
Niels Visser, directeur van TMG Digital, voegt daaraan toe: 'Door onze activiteiten te combineren hebben wij nu het meest complete aanbod. Vandaag de dag betekent dit dat mensen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via hun favoriete portalen AutoTrack en Gaspedaal.'
De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli volledig te kunnen afronden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
- BBC Studios leidt wereldwijd op... 04-07-2025
- ‘Je moet de groenten van HAK hebben’... 27-06-2025
- Nieuwe Unicef-campagne met Rihanna... 27-06-2025
- ACM akkoord met overname RTL... 27-06-2025
- Viaplay sluit zich aan bij Screenforce25-06-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers