Persgroep en TMG werken samen binnen automotive
- Media
- 4 jun 2019 @ 11:28
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MakersUitgeversCrossmedia
- 4 jun 2019 @ 11:28
- Lucas Boon
De Persgroep en Telegraaf Media Groep sluiten een joint venture in het automotive domein. De online platformen Autotrack en Gaspedaal gaan verder in Automotive Mediaventions, waarvan de Persgroep 51% van de aandelen heeft en TMG 49%.
Door de handen ineen te slaan, hopen de platformen de Nederlandse automotive-markt beter te bedienen. In een persverklaring: 'Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland toont, biedt AutoTrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto's.' Voor autobedrijven betekent dit concreet dat zij via één loket de Nederlandse autokoper makkelijker kunnen bereiken.
Tijdsgeest
Sander van den Hout, managing director van Persgroep Online Services en Nederland, laat weten: 'Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een mooie positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive-spelers te helpen, met de consument altijd dichtbij.'
Niels Visser, directeur van TMG Digital, voegt daaraan toe: 'Door onze activiteiten te combineren hebben wij nu het meest complete aanbod. Vandaag de dag betekent dit dat mensen gewoon kunnen blijven zoeken naar hun volgende auto via hun favoriete portalen AutoTrack en Gaspedaal.'
De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli volledig te kunnen afronden.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

