NU.nl goes Black Friday met dark mode
- Media
- 28 nov 2019 @ 13:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - NieuwsmediaWebsiteOnlineInteractie
- 28 nov 2019 @ 13:01
- Jeroen Mirck
Logische inhaakactie: NU.nl grijpt Black Friday aan om een feature te lanceren waar gebruikers al lang om vragen: een dark mode voor de NU-website.
'Waar Facebook nog maar aan het testen is, doen wij het', vertelt Brechtje de Leij, interim senior product owner bij NU.nl. 'Je ziet het eigenlijk alleen in apps, maar ook de gebruikers van desktop en mobile web willen graag in dark mode kunnen lezen. We krijgen het dan ook elke week als feature request binnen van onze lezers.'
Rustige donkere leeservaring
Dark mode is sinds iOS13 en Android10 'echt een ding', aldus De Leij. NU.nl vindt het 'jammer' dat alleen app-gebruikers een mooie rustige donker leeservaring kunnen krijgen. Ook de mobile web-lezer kan nu op de eigen smartphone, tablet of laptop lekker in bed NU.nl lezen. 'Het is goed voor je batterijduur, en vooral fijn voor je ogen.'
Waarom nu? De Leij: 'We dachten dat dit een mooi moment zou zijn in verband met Black Friday. Onze apps hebben al dark mode, dus nu zijn we eindelijk met alle platformen helemaal in line. En we zijn een van de allereerste website hiermee, wat heel erg past bij NU.nl. Uiteraard blijft deze feature ook na Black Friday op de website.'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van kleine gebaren in nieuwe...
- Ad Alliance breidt Total Video-innovaties verder uit met HBO...
- Nieuw retailmedia-format brengt merken dichter bij consument
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij beste 'Dagelijkse podcast'
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
Laatste Nieuws
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van... 07-11-2025
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

