Ocean Outdoor zet steunfonds op voor MKB
- Media
- 23 mrt 2020 @ 09:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Outdoor
- 23 mrt 2020 @ 09:32
- Sjaak Hoogkamer
Per direct zet Ocean Outdoor, marktleider in digitale buitenreclame, een steunfonds op voor de zwaarst getroffen branches en MKB-bedrijven.
Ocean Outdoor neemt in verband met de coronacrisis het initiatief om de zwaarst getroffen branches en MKB-bedrijven bij te staan.
Daarvoor wordt een fonds met een mediawaarde van ruim 10 miljoen euro bruto opgezet dat in april en mei van dit jaar ingezet kan worden.
De directe en indirecte gevolgen van de maatregelen die de regering heeft genomen hebben volgens het bedrijf grote en zichtbare effecten voor iedereen. Vliegtuigen staan aan de grond, kantoren zijn verlaten, horeca en musea zijn gesloten, winkels zijn leeg en de dienstensector ziet een snelle afname van het werk.
Ook in het straatbeeld zijn de gevolgen zichtbaar. Live metingen van Ocean op de snelwegen en in winkelgebieden laten een daling zien van ruim 30% ten opzichte van het normale bereik. Maar dan blijft er volgens Ocean Outdoor nog steeds 70% van het bereik over, miljoenen contacten per dag die ingezet kunnen worden om bedrijven echt te steunen.
Als we met onze landelijke schermen kunnen helpen om de economie een klein beetje op gang te houden of weer op gang te brengen, hoeven we daar niet lang over na te denken
Meindert van den Heuvel van Ocean Outdoor: ‘We zien dat bedrijven wel willen adverteren, maar dat door acute problemen en de onzekerheid daar een rem op wordt gezet. Die rem halen we er nu af door met dit fonds mediaruimte om niet ter beschikking te stellen. Dat kunnen we ook doen omdat we gelukkig een groot aantal klanten hebben die niet geraakt zijn door de crisis en gewoon campagne blijven voeren. Als we met onze landelijke schermen kunnen helpen om de economie een klein beetje op gang te houden of weer op gang te brengen, hoeven we daar niet lang over na te denken.’
Inmiddels hebben Koninklijke Horeca Nederland, Detailhandel Nederland en de Vereniging van Communicatie Adviesbureaus (VEA) aangegeven graag van dit fonds gebruik te willen maken. Ook Fonds Gehandicaptensport, waarvan de collecteweek begin april onder grote druk stond, doet een beroep op het Ocean fonds.
Spelregels van het Ocean MKB Steunfonds
• Het Ocean MKB Steunfonds staat alleen open voor MKB-bedrijven en deze dienen zich als collectief aan te melden;
• De bedrijven hebben aantoonbaar schade door de gevolgen van het Corona virus;
• De bedrijven zijn open voor business of kunnen op korte termijn opengaan voor business;
• De digitale campagnes worden op basis van beschikbaarheid geplaatst in april en mei 2020;
• Ocean heeft een standaard document gemaakt met alle resoluties van alle digitale schermen. Klanten zijn verantwoordelijk voor de opmaak van het materiaal;
• Voor vragen neem contact met je accountmanager.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

