NRC Media lijft Sublime in

NRC Media lijft Sublime in
  • Media
  • 29 okt 2020 @ 10:23
  • 14284 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Radio

NRC Media heeft alle activiteiten van Sublime World BV overgenomen. Behalve een landelijke FM-radiozender heeft Sublime ook vijf digitale radiostations en een audioproductiehuis dat niet alleen radioprogramma’s, maar ook podcasts produceert.

‘Deze overname past uitstekend in onze groeiambitie op het gebied van audio,’ licht CEO Dominic Stas van NRC Media toe. ‘We zien een enorme toename in het gebruik van digitale audio. Inmiddels luisteren al miljoenen Nederlanders naar podcasts en verwachten we dat dit boeiende medium alleen nog maar aan belangstelling zal winnen. Daarom willen we onze eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. We willen ook meer commerciële podcasts gaan produceren en deze breder gaan distribueren. Met de overname van Sublime zetten we deze ambitie kracht bij doordat we zo in één keer productiefaciliteiten, talent én audiodistributie in huis halen. Daarbij blijft de zender als zelfstandig bedrijf opereren.’

Deze overname past uitstekend in onze groeiambitie op het gebied van audio

Voetafdruk

De FM-radiozender Sublime heeft gemiddeld zo’n 350.000 unieke luisteraars per week, een gemiddelde luistertijd van 3 uur en is te beluisteren via FM, DAB+, mobile en online. NRC kent een hoge selectiviteit in de AB1-doelgroep. Sublime heeft in het verleden ook al de potentie getoond om binnen die doelgroep een stevige voetafdruk te hebben. Madelon Fortuin, Commercieel Directeur NRC Media: ‘Met de acquisitie van deze zender mikken we in de advertentiemarkt op een versterking en verbreding van onze propositie en kunnen we de branded podcasts, waar steeds meer vraag naar is, zelf gaan produceren en nog beter distribueren. Daarmee kunnen we de adverteerder nog beter bedienen en meer waarde bieden als het gaat om het effectief overbrengen van een commerciële boodschap aan de AB1-doelgroep, of dat nu via print is, online of audio.’

Foto: sublime/OMS

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken