NRC Media lijft Sublime in
- Media
- 29 okt 2020 @ 10:23
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Radio
- 29 okt 2020 @ 10:23
- Sjaak Hoogkamer
NRC Media heeft alle activiteiten van Sublime World BV overgenomen. Behalve een landelijke FM-radiozender heeft Sublime ook vijf digitale radiostations en een audioproductiehuis dat niet alleen radioprogramma’s, maar ook podcasts produceert.
‘Deze overname past uitstekend in onze groeiambitie op het gebied van audio,’ licht CEO Dominic Stas van NRC Media toe. ‘We zien een enorme toename in het gebruik van digitale audio. Inmiddels luisteren al miljoenen Nederlanders naar podcasts en verwachten we dat dit boeiende medium alleen nog maar aan belangstelling zal winnen. Daarom willen we onze eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. We willen ook meer commerciële podcasts gaan produceren en deze breder gaan distribueren. Met de overname van Sublime zetten we deze ambitie kracht bij doordat we zo in één keer productiefaciliteiten, talent én audiodistributie in huis halen. Daarbij blijft de zender als zelfstandig bedrijf opereren.’
Deze overname past uitstekend in onze groeiambitie op het gebied van audio
Voetafdruk
De FM-radiozender Sublime heeft gemiddeld zo’n 350.000 unieke luisteraars per week, een gemiddelde luistertijd van 3 uur en is te beluisteren via FM, DAB+, mobile en online. NRC kent een hoge selectiviteit in de AB1-doelgroep. Sublime heeft in het verleden ook al de potentie getoond om binnen die doelgroep een stevige voetafdruk te hebben. Madelon Fortuin, Commercieel Directeur NRC Media: ‘Met de acquisitie van deze zender mikken we in de advertentiemarkt op een versterking en verbreding van onze propositie en kunnen we de branded podcasts, waar steeds meer vraag naar is, zelf gaan produceren en nog beter distribueren. Daarmee kunnen we de adverteerder nog beter bedienen en meer waarde bieden als het gaat om het effectief overbrengen van een commerciële boodschap aan de AB1-doelgroep, of dat nu via print is, online of audio.’
Foto: sublime/OMS
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Onderzoek: podcastadvertising loont
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
- [column] Top 5-TikTok-trends: lentekriebels, oude hitjes en...
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
Laatste Nieuws
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
- Talpa en Viaplay sluiten... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing