LGBTQ+ freelancers Fiverr creëren prentenboek ter ere van 'roze families'
- Media
- 16 jun 2021 @ 13:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Geen tag
- 16 jun 2021 @ 13:59
- Peter van Woensel Kooy
Een groep ouders betrokken bij het freelanceplatform Fiverr wil met het gratis kleuterboek Een Zee van Liefde aandacht vragen voor de representativiteit van roze families.
Het kinderboekje, dat ook in het Nederlands beschikbaar is, vertelt het verhaal van een dolfijnenfamilie met twee moeders met als onderliggend doel om diversiteit, acceptatie, en presentatie van diverse families te vergroten.
Een Zee van Liefde volgt dolfijn Flip op zijn eerste schooldag. Hij wordt gevraagd om iets bijzonders over zijn familie te vertellen, maar kan niets bijzonders bedenken: dat Flip opgroeit met twee moeders is heel normaal voor hem. Het verhaal is bedacht door Rose Ellen Dix en Rosie Spaughton, twee Britse influencers die op het punt staan samen moeders te worden. Samen met meerdere LGBTQ+ freelancers is het verhaal geïllustreerd en in diverse talen opgemaakt. De tekst is vertaald in het Nederlands door Vincent Steijger, die al jarenlang op Fiverr actief is als vertaler. 'Het boek laat kinderen zien dat iedereen verschillend is. Elk gezin is speciaal, maar wat hen verbindt is dat hun ouders van hen houden.'
Sara Coster van Stichting Meer dan Gewenst, die zich inzet voor roze ouderschap in Nederland, is blij met Een Zee van Liefde. 'Er zijn nog steeds weinig voorleesboekjes waarin andere gezinsvormen voorkomen. Het mooie van dit boekje is dat er verschillende gezinsvormen als heel gewoon worden neergezet. Dat is ook precies zoals kinderen het zelf ervaren en zoals je zou willen dat anderen het ook zien.'
Het boekje is mede tot stand gekomen en vertaald dankzij het creatieve talent van Fiverr.'Als bedrijf moet je veel meer doen dan een regenboogvlag over je logo draperen', vertelt Liron Smadja, marketingdirecteur bij Fiverr. 'We wilden in het kader van Pride vooral iets tastbaars geven aan de gemeenschap. Door een e-boek te maken, kunnen we het wereldwijd voor iedereen gratis toegankelijk maken.' Smadja behoort zelf tot de doelgroep: hij heeft samen met zijn echtgenoot een tweeling. 'Mijn kinderen zijn bijna drie, die worden zich bewust van familiestructuren. We wilden een open discussie met hen over verschillende soorten families, maar boekjes daarover waren er tot nu toe eigenlijk niet.'
(PvWK, illustratie cover: Judy Kaufmann)
Het boekje Een Zee van Liefde is gratis te downloaden via deze link.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- dolfijn
- diversity
- inclusief
- LHBTQ Sara Coster
- Flip
- Pride
- Een Zee van Liefde
- Stichting Meer dan Gewenst
- roze
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Tv-reclames 2023: bestedingen lineaire tv dalen, bestedingen...
- [column] Top 5-TikTok-trends: Europapa, brommers kiekn en hou...
- Schermtijd februari vrijwel gelijk gebleven
- Marketeer, omarm de feministische agenda in reclame!
- Brandreview non-alcoholische drankjes: kenniswebinar op 19...
- NMO publiceert Mediatrends 2023
Laatste Nieuws
- NMO publiceert Mediatrends 202319-03-2024
- Tv-reclames 2023: bestedingen... 12-03-2024
- Brandreview non-alcoholische... 12-03-2024
- Schermtijd februari vrijwel gelijk... 08-03-2024
- Quest viert 20-jarig bestaan met... 01-03-2024
- Week Zonder Vlees & Zuivel lanceert... 29-02-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing