Univé na zeven jaar terug op televisie
- 19 jul 2021 @ 17:00
- Ryan Baij
Univé lanceert op maandag 19 juli voor het eerst in zeven jaar weer een tv-commerical. De verzekeraar heeft samen met bureau Dept een campagne ontwikkeld voor de herpositionering van het merk.
De grootste reden voor Univé om weer op televisie te verschijnen met een nieuwe reclame is om de identiteit van het merk beter tot zijn recht te laten komen. Ria de Jong, manager Merk & Marketingcommunicatie omschrijft het als volgt: ‘We onderscheiden ons van andere verzekeraars door onze dienstverlening en klantervaring. Onze naamsbekendheid is groot, maar de mentaliteit achter ons merk is nog niet voldoende zichtbaar. Tv is bij uitstek een middel om een miljoenenpubliek te bereiken, waarmee je bovendien op emotioneel niveau het juiste merkgevoel kunt overbrengen. We willen de mensen laten voelen wat Univé voor hen doet.’
Tv is bij uitstek een middel waarmee je op emotioneel niveau het juiste merkgevoel kunt overbrengen
Met de nieuwe reclame wil Univé het merk dus ook herpositioneren. De verzekeraar wil zichzelf meer onderscheiden van de anderen, door te laten zien dat ze meer doen dan alleen verzekeren. De Jong zegt daarover: ‘Veel mensen kennen Univé als ‘gewone’ verzekeraar. Bij ons kun je uiteraard ook verzekeringen afsluiten, maar we zijn meer dan dat. Als bemiddelaar geven we ook advies, om leden behalve met het verzekeren juist ook te helpen met het voorkomen en beperken van risico’s. En we zijn bovenal een regionaal betrokken coöperatie met honderd winkels en adviseurs die dicht bij onze leden staat. Bij een ledenorganisatie zonder winstoogmerk staat het ledenbelang immers voorop en dat laat zich voelen in onze dienstverlening. Daarmee onderscheidt haar klantbenadering Univé van andere verzekeraars en die boodschap willen we overbrengen.
Het doel van de campagne bestaat uit vier pijlers: De kracht van voor elkaar klaarstaan, het uitgangspunt ‘eerst de mens’, meer dan verzekeren alleen en het bedieningsmodel. In de reclame (zie video onderaan het artikel) komen die vier dingen allemaal naar voren. Univé wil de klant er echt bij betrekken. De Jong: ‘Uit onderzoek weten we dat veel mensen ons verhaal aantrekkelijk vinden; een verzekeraar die – vanuit haar identiteit als ledenorganisatie –vanuit het klantbelang handelt. Alleen is bij veel mensen de bekendheid hiermee, het besef hiervan, onvoldoende aanwezig. Terwijl dit verhaal, deze merkidentiteit, een cruciale factor is in de manier waarop we met onze klanten omgaan. We willen dat dit een nadrukkelijkere rol gaat spelen in hun voorkeur voor Univé en dus is het aan ons om dat veel duidelijker uit te dragen. Wanneer we daarin slagen, binden we klanten aan ons merk en kunnen we een duurzame relatie met hen opbouwen en in stand houden.
Voor deze campagne koos Univé voor een samenwerking met Dept. Het bureau van het jaar, uitgeroepen door SAN in 2020 werkt al langer samen met Univé. De klik tussen de partners en Depts ervaring met Univé zorgt er naar eigen zeggen voor dat het resultaat precies uitdraagt wat Univé wil.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Aandacht voor advertenties blijkt sterk platformafhankelijk
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
- Podimo bereikt 300K betalende leden in Nederland
- [column] Als je kerstcommercial wordt teruggetrokken omdat je...
- Management neemt PXR Media over
- [column] De mooiste tijd van het jaar?
Laatste Nieuws
- Management neemt PXR Media over19-12-2025
- Aandacht voor advertenties blijkt... 16-12-2025
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

