Univé na zeven jaar terug op televisie

- 19 jul 2021 @ 17:00
- 32325 x gelezen
- Ryan Baij
Univé lanceert op maandag 19 juli voor het eerst in zeven jaar weer een tv-commerical. De verzekeraar heeft samen met bureau Dept een campagne ontwikkeld voor de herpositionering van het merk.
De grootste reden voor Univé om weer op televisie te verschijnen met een nieuwe reclame is om de identiteit van het merk beter tot zijn recht te laten komen. Ria de Jong, manager Merk & Marketingcommunicatie omschrijft het als volgt: ‘We onderscheiden ons van andere verzekeraars door onze dienstverlening en klantervaring. Onze naamsbekendheid is groot, maar de mentaliteit achter ons merk is nog niet voldoende zichtbaar. Tv is bij uitstek een middel om een miljoenenpubliek te bereiken, waarmee je bovendien op emotioneel niveau het juiste merkgevoel kunt overbrengen. We willen de mensen laten voelen wat Univé voor hen doet.’
Tv is bij uitstek een middel waarmee je op emotioneel niveau het juiste merkgevoel kunt overbrengen
Met de nieuwe reclame wil Univé het merk dus ook herpositioneren. De verzekeraar wil zichzelf meer onderscheiden van de anderen, door te laten zien dat ze meer doen dan alleen verzekeren. De Jong zegt daarover: ‘Veel mensen kennen Univé als ‘gewone’ verzekeraar. Bij ons kun je uiteraard ook verzekeringen afsluiten, maar we zijn meer dan dat. Als bemiddelaar geven we ook advies, om leden behalve met het verzekeren juist ook te helpen met het voorkomen en beperken van risico’s. En we zijn bovenal een regionaal betrokken coöperatie met honderd winkels en adviseurs die dicht bij onze leden staat. Bij een ledenorganisatie zonder winstoogmerk staat het ledenbelang immers voorop en dat laat zich voelen in onze dienstverlening. Daarmee onderscheidt haar klantbenadering Univé van andere verzekeraars en die boodschap willen we overbrengen.
Het doel van de campagne bestaat uit vier pijlers: De kracht van voor elkaar klaarstaan, het uitgangspunt ‘eerst de mens’, meer dan verzekeren alleen en het bedieningsmodel. In de reclame (zie video onderaan het artikel) komen die vier dingen allemaal naar voren. Univé wil de klant er echt bij betrekken. De Jong: ‘Uit onderzoek weten we dat veel mensen ons verhaal aantrekkelijk vinden; een verzekeraar die – vanuit haar identiteit als ledenorganisatie –vanuit het klantbelang handelt. Alleen is bij veel mensen de bekendheid hiermee, het besef hiervan, onvoldoende aanwezig. Terwijl dit verhaal, deze merkidentiteit, een cruciale factor is in de manier waarop we met onze klanten omgaan. We willen dat dit een nadrukkelijkere rol gaat spelen in hun voorkeur voor Univé en dus is het aan ons om dat veel duidelijker uit te dragen. Wanneer we daarin slagen, binden we klanten aan ons merk en kunnen we een duurzame relatie met hen opbouwen en in stand houden.
Voor deze campagne koos Univé voor een samenwerking met Dept. Het bureau van het jaar, uitgeroepen door SAN in 2020 werkt al langer samen met Univé. De klik tussen de partners en Depts ervaring met Univé zorgt er naar eigen zeggen voor dat het resultaat precies uitdraagt wat Univé wil.
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Samantha van Wijk met ‘Sam’s Race... 24-05-2022
- Uitgeverij Scala neemt tijdschrift... 23-05-2022
- Online Radio Award voor Kink,... 20-05-2022
- [onderzoek] Ruim helft Nederlanders... 17-05-2022
- Omzet New Skool Media gegroeid in 202116-05-2022
- KRO-NCRV lanceert campagne tegen... 16-05-2022
MarketingTribune Events
- 7jun 2022
Shopping Awards
- 16jun 2022
NIMA Marketing Day
- 28sep 2022
CustomerFirst Congres
- 6okt 2022
Grand Prix Content Marketing
- 13okt 2022
Shopping Today
- 8nov 2022
Social Service Congres