DHL lanceert internationale campagne ter ere van nieuwe James Bond-film
- Media
- 9 sep 2021 @ 07:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 sep 2021 @ 07:00
- Michiel van Zaane
Voorafgaand aan de lancering van de nieuwe James Bond-film, No Time to Die, heeft DHL een nieuwe campagne gelanceerd om de langdurige samenwerking te vieren en de essentie van hun betrouwbare bezorgservice te laten zien.
Centraal in de campagne staat een 90’ tv-commercial als eerbetoon aan de iconische filmreeks. No Time To Die is de vijfde Bond-film waarbij DHL de officiële logistieke partner is. Het creatieve concept is ontwikkeld door DHL's lead agency 180 Amsterdam. ‘We zijn ongelooflijk trots op de steun die DHL heeft geleverd aan de laatste vijf James Bond-films. Om een productie van deze omvang tot een goed einde te brengen, is de collectieve inspanning van ons internationale DHL-netwerk en respectieve teams essentieel. De campagne is typisch Bond, met hoge energie en ironische humor, maar dan in een DHL-wereld. De boodschap is dat DHL de logistieke partner is waarop u kunt vertrouwen, zelfs als de missie ongebruikelijk of complex is’, zegt Monika Schaller, Executive Vice President Corporate Communications, Sustainability & Brand.
Achtervolging
Het creatieve concept is ontwikkeld door DHL's lead agency 180 Amsterdam. Om een tv-commercial te maken die dezelfde mate van intrige en opwinding heeft als een achtervolging in een Bond-film, was het team verantwoordelijk voor creatie, orkestratie en aflevering van groot belang. De commercial bevat de iconische Aston Martin DB5, bestuurd door Bond-stuntcoureur Ben Collins, die samenwerkte met de assistent-stuntcoördinator van No Time To Die, Pete White. De commercial is gemaakt door de bekroonde regisseur Adam Berg bij Smuggler.
De commercial speelt zich af in Shanghai en volgt een DHL-koerier die op weg is om een essentieel pakket bij James Bond te bezorgen. Als hij aankomt op de toegewezen locatie om Bond te ontmoeten, wordt de overdracht onderbroken en ontstaat er een snelle achtervolging. Terwijl 007 door de straten wordt achtervolgd, vermijdt de koerier de chaos om het pakket zo veilig en snel mogelijk af te leveren op een bijgewerkt afleveradres.
Alle kanalen
Naast de tv-spot wordt de campagne internationaal uitgezonden via alle digitale kanalen, zowel in de vorm van digitale banners en video als in print advertenties. Meer informatie, materiaal achter de schermen en de volledige tv-spot zijn te vinden op de speciale landingspagina NoTimeToDie.dhl.
No Time To Die wordt geregisseerd door Cary Joji Fukunaga en de hoofdrol is wederom voor Daniel Craig, die terugkeert voor zijn vijfde en laatste film als James Bond van Ian Fleming. De film is vanaf 30 september 2021 in de bioscoop te zien.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- social media
- campagne
- film
- Daniel Craig
- Ian Fleming
- bioscoop
- video
- bioscoop
- online
- digital
- no time to die
- DHL
- James Bond
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Odido en CPNB brengen gewild telefoonboekje uit
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor het bedrijfsleven:...
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in livestream visdeurbel
- [column] Stijgende tv-tarieven en reclame-clutter vragen om...
- Column Top 5-TikTok-trends: dramatische verandering, huilende...
- [column] BvA: Wees zuinig op 'brugfunctie' van NPO
Laatste Nieuws
- Odido en CPNB brengen gewild... 19-04-2024
- DPG lanceert nieuw mediamerk voor... 18-04-2024
- Slam!-dj Anoûl zwemt voorbij in... 12-04-2024
- Onderzoek: podcastadvertising loont05-04-2024
- Hornbach pioniert met... 05-04-2024
- [RMD24] Munt voert campagne via... 03-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing