DHL lanceert internationale campagne ter ere van nieuwe James Bond-film
- Media
- 9 sep 2021 @ 07:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 9 sep 2021 @ 07:00
- Michiel van Zaane
Voorafgaand aan de lancering van de nieuwe James Bond-film, No Time to Die, heeft DHL een nieuwe campagne gelanceerd om de langdurige samenwerking te vieren en de essentie van hun betrouwbare bezorgservice te laten zien.
Centraal in de campagne staat een 90’ tv-commercial als eerbetoon aan de iconische filmreeks. No Time To Die is de vijfde Bond-film waarbij DHL de officiële logistieke partner is. Het creatieve concept is ontwikkeld door DHL's lead agency 180 Amsterdam. ‘We zijn ongelooflijk trots op de steun die DHL heeft geleverd aan de laatste vijf James Bond-films. Om een productie van deze omvang tot een goed einde te brengen, is de collectieve inspanning van ons internationale DHL-netwerk en respectieve teams essentieel. De campagne is typisch Bond, met hoge energie en ironische humor, maar dan in een DHL-wereld. De boodschap is dat DHL de logistieke partner is waarop u kunt vertrouwen, zelfs als de missie ongebruikelijk of complex is’, zegt Monika Schaller, Executive Vice President Corporate Communications, Sustainability & Brand.
Achtervolging
Het creatieve concept is ontwikkeld door DHL's lead agency 180 Amsterdam. Om een tv-commercial te maken die dezelfde mate van intrige en opwinding heeft als een achtervolging in een Bond-film, was het team verantwoordelijk voor creatie, orkestratie en aflevering van groot belang. De commercial bevat de iconische Aston Martin DB5, bestuurd door Bond-stuntcoureur Ben Collins, die samenwerkte met de assistent-stuntcoördinator van No Time To Die, Pete White. De commercial is gemaakt door de bekroonde regisseur Adam Berg bij Smuggler.
De commercial speelt zich af in Shanghai en volgt een DHL-koerier die op weg is om een essentieel pakket bij James Bond te bezorgen. Als hij aankomt op de toegewezen locatie om Bond te ontmoeten, wordt de overdracht onderbroken en ontstaat er een snelle achtervolging. Terwijl 007 door de straten wordt achtervolgd, vermijdt de koerier de chaos om het pakket zo veilig en snel mogelijk af te leveren op een bijgewerkt afleveradres.
Alle kanalen
Naast de tv-spot wordt de campagne internationaal uitgezonden via alle digitale kanalen, zowel in de vorm van digitale banners en video als in print advertenties. Meer informatie, materiaal achter de schermen en de volledige tv-spot zijn te vinden op de speciale landingspagina NoTimeToDie.dhl.
No Time To Die wordt geregisseerd door Cary Joji Fukunaga en de hoofdrol is wederom voor Daniel Craig, die terugkeert voor zijn vijfde en laatste film als James Bond van Ian Fleming. De film is vanaf 30 september 2021 in de bioscoop te zien.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- digital
- DHL
- online
- video
- James Bond
- Daniel Craig
- no time to die
- Ian Fleming
- bioscoop
- social media
- campagne
- film
- bioscoop
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- HBO Max personaliseert sportreclame11-07-2025
- OMS voegt SoundCloud en Sonos Radio... 11-07-2025
- VMN media neemt Elba\Rec over voor... 10-07-2025
- NDP Nieuwsmedia stelt bescherming... 09-07-2025
- Cupra en Audio Obscura onthullen... 08-07-2025
- Mediahuis geeft abonnees van 9... 04-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers