Snapchat introduceert Family Center
- Media
- 9 aug 2022 @ 09:35
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 9 aug 2022 @ 09:35
- Sjaak Hoogkamer
Snapchat introduceert vandaag Family Center, een functie die ouders/verzorgers inzicht geeft in de vrienden en contacten van hun kind. Hiermee zegt Snapchat ‘een nieuwe stap naar een veiliger internet te zetten.’
Snapchat is naar eigen zeggen een populair communicatiemiddel onder jongeren. In Nederland bereikt de app volgens Snapchat ‘meer dan 90% van alle jongeren in de leeftijd van 13 - 24 jaar.’
Family Center wordt vandaag gelanceerd in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Australië, Nieuw-Zeeland en Canada. Begin oktober is Family Center ook in Nederland beschikbaar in een Nederlandstalige versie.
Om inzicht te krijgen in de behoefte van ouders/verzorgers én jongeren heeft Snapchat voor Family Center samengewerkt met experts en verschillende gezinnen. Hierdoor is er een functie ontworpen die de dynamiek van echte relaties weerspiegelt en het vertrouwen tussen ouders/verzorgers en tieners bevordert. Family Center is volgens het medium ‘zo ontworpen dat het een weergave is van de manier hoe opvoeders met hun kinderen in de echte wereld omgaan, waar ouder/verzorgers (meestal) weten met wie hun tieners bevriend zijn en wanneer ze elkaar zien en spreken - maar niet de inhoud van gesprekken kent.’
Het doel vanuit Snap is om ouders/verzorgers en tieners te ondersteunen op een manier waarbij de zelfstandigheid en privacy van tieners wordt gewaarborgd en bovendien kan dienen als basis voor een goed gesprek over online gedrag.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- KPN en S10 starten campagne tegen online buitensluiten Kom...
- De Telegraaf bereikt zakelijke topbeslissers
- Ook Prime Video brengt Premier League naar Nederland
- Onderzoek: Papieren folder blijft massaal gelezen in Nederland
- TV-reclamemarkt daalt met 8,1%
- [column] GenZ en de power van Cutenessmarketing
Laatste Nieuws
- FD zet roze kleur centraal in nieuwe... 15-09-2025
- KPN en S10 starten campagne tegen... 12-09-2025
- Donald Duck blijft populairste... 11-09-2025
- Ook Prime Video brengt Premier... 10-09-2025
- De Telegraaf bereikt zakelijke... 08-09-2025
- Onderzoek: Papieren folder blijft... 04-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes