Amazon.nl zoekt partners in 24 categorieën
- Online
- 15 jan 2020 @ 13:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WebMarketingNieuwkomers
- 15 jan 2020 @ 13:52
- Peter van Woensel Kooy
Amazon gaat nu officieel beginnen in Nederland, zo wordt vandaag bevestigd. Het gevreesde platform opent namelijk de poort voor verkopers op Amazon.nl. Bedrijven kunnen terecht in 24 verschillende productcategorieën, van levensmiddelen tot horloges.
'Vandaag kondigen we aan dat we dit jaar miljoenen fysieke producten introduceren op Amazon.nl, waardoor we onze Nederlandse klanten een prachtig assortiment kunnen aanbieden’, aldus Roeland Donker, Amazons countrymanager Benelux op vakmedium Twinkle. Wanneer Amazon.nl precies opengaat is nog onbekend.
24 categorieën, alleen nieuwe producten
Zeker is wel dat Nederlandse en buitenlandse bedrijven zich vanaf vandaag als verkoper op Amazon.nl kunnen registreren. Daarvoor kunnen ze terecht op Services.amazon.nl. Verkopers hebben de keus om artikelen alleen op Amazon.nl of ook op andere Amazon-domeinen aan te bieden. Op de infopagina worden 24 productcategorieën genoemd. Voor allemaal geldt dat alleen items in nieuwstaat mogen worden opgenomen. ‘Gebruikte, gereviseerde producten zijn op dit moment niet toegestaan.’
Sommige producten kunnen worden opgenomen zonder specifieke toestemming van Amazon, aldus het platform. Voor andere gelden aanvullende richtlijnen waar verkopers zich aan moeten houden.
Basic en professioneel
Wie slechts enkele producten via Amazon.nl wil slijten kan zich aanmelden om ‘individuele verkoper te worden’ en het basic-schema te volgen. Zonder verkoop worden er geen kosten in rekening gebracht. De verkoopcommissie bedraagt 99 cent plus een procentuele ‘verwijzingsvergoeding’ (met een minimum van 30 cent in de meeste categorieën).
Wie meer dan veertig artikelen per maand verkoopt wordt aangeraden een professioneel account te nemen. Naast de verwijzingsvergoeding wordt een maandtarief van 39 euro exclusief btw in rekening gebracht (zie afbeelding).
Amazon in Nederland
'Met de openstelling van Amazon.nl zal de aantrekkingskracht van de e-commerce reus op Nederlandse webshoppers én webshops flink toenemen. Een "bloedbad" werd zelfs al voorzien', aldus hoofdredacteur Arjan van Oosterhout. Met een online omzet van 350 miljoen euro in Nederland bezet Amazon de zesde plaats in de befaamde laatste editie van Twinkle100, achter Bol.com, Coolblue, Albert Heijn, Zalando en Wehkamp, dankzij de productverkopen op Amazon.de en onder andere Amazon.fr, Amazon.co.uk en Amazon.com, signaleert Twinkle. Lees hier verder.
(bron: Twinkle, beeld: screenshot eerder op Amazon.de)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Amazon.de
- Roeland Donker
- vakmedium
- Amazon
- productverkopen
- Benelux
- countrymanager
- Amazon.nl
- Bol.com
- webshop
- platform
- Wehkamp
- Albert Heijn
- Zalando
- Amazon.fr
- Amazon.co.uk
- Amazon.com
- Coolblue
- Twinkle
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea en MediaMarkt nieuw in...
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken' in Nederland - Nieuwe AI...
- Polestar lanceert filmische onthulling met Alexander Skarsgård
- [column] De schizofrene ziel van de AI-industrie
- [onderzoek] Vertrouwen Gen Z in social media bijna gelijk aan...
- Humor en gedragspsychologie tegen cybercrime
Laatste Nieuws
- BMW zoekt monteurs via Reddit en fora15-10-2025
- Humor en gedragspsychologie tegen... 15-10-2025
- Adobe lanceert tool voor... 15-10-2025
- Nederlandse e-commerce groeit - Ikea... 09-10-2025
- AI-modus komt naar 'Google Zoeken'... 08-10-2025
- [onderzoek] Vertrouwen Gen Z in... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes