Amazon.nl zoekt partners in 24 categorieën
- Online
- 15 jan 2020 @ 13:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WebMarketingNieuwkomers
- 15 jan 2020 @ 13:52
- Peter van Woensel Kooy
Amazon gaat nu officieel beginnen in Nederland, zo wordt vandaag bevestigd. Het gevreesde platform opent namelijk de poort voor verkopers op Amazon.nl. Bedrijven kunnen terecht in 24 verschillende productcategorieën, van levensmiddelen tot horloges.
'Vandaag kondigen we aan dat we dit jaar miljoenen fysieke producten introduceren op Amazon.nl, waardoor we onze Nederlandse klanten een prachtig assortiment kunnen aanbieden’, aldus Roeland Donker, Amazons countrymanager Benelux op vakmedium Twinkle. Wanneer Amazon.nl precies opengaat is nog onbekend.
24 categorieën, alleen nieuwe producten
Zeker is wel dat Nederlandse en buitenlandse bedrijven zich vanaf vandaag als verkoper op Amazon.nl kunnen registreren. Daarvoor kunnen ze terecht op Services.amazon.nl. Verkopers hebben de keus om artikelen alleen op Amazon.nl of ook op andere Amazon-domeinen aan te bieden. Op de infopagina worden 24 productcategorieën genoemd. Voor allemaal geldt dat alleen items in nieuwstaat mogen worden opgenomen. ‘Gebruikte, gereviseerde producten zijn op dit moment niet toegestaan.’
Sommige producten kunnen worden opgenomen zonder specifieke toestemming van Amazon, aldus het platform. Voor andere gelden aanvullende richtlijnen waar verkopers zich aan moeten houden.
Basic en professioneel
Wie slechts enkele producten via Amazon.nl wil slijten kan zich aanmelden om ‘individuele verkoper te worden’ en het basic-schema te volgen. Zonder verkoop worden er geen kosten in rekening gebracht. De verkoopcommissie bedraagt 99 cent plus een procentuele ‘verwijzingsvergoeding’ (met een minimum van 30 cent in de meeste categorieën).
Wie meer dan veertig artikelen per maand verkoopt wordt aangeraden een professioneel account te nemen. Naast de verwijzingsvergoeding wordt een maandtarief van 39 euro exclusief btw in rekening gebracht (zie afbeelding).
Amazon in Nederland
'Met de openstelling van Amazon.nl zal de aantrekkingskracht van de e-commerce reus op Nederlandse webshoppers én webshops flink toenemen. Een "bloedbad" werd zelfs al voorzien', aldus hoofdredacteur Arjan van Oosterhout. Met een online omzet van 350 miljoen euro in Nederland bezet Amazon de zesde plaats in de befaamde laatste editie van Twinkle100, achter Bol.com, Coolblue, Albert Heijn, Zalando en Wehkamp, dankzij de productverkopen op Amazon.de en onder andere Amazon.fr, Amazon.co.uk en Amazon.com, signaleert Twinkle. Lees hier verder.
(bron: Twinkle, beeld: screenshot eerder op Amazon.de)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Zalando
- Benelux
- Coolblue
- productverkopen
- Roeland Donker
- Amazon.co.uk
- countrymanager
- Amazon.nl
- webshop
- Albert Heijn
- platform
- Amazon.de
- Amazon.com
- Amazon.fr
- Wehkamp
- Amazon
- Twinkle
- vakmedium
- Bol.com
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

