Duurzame start-up Swappie komt naar Nederland
- Online
- 18 jun 2020 @ 11:35
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MobileStartup
- 18 jun 2020 @ 11:35
- Peter van Woensel Kooy
Swappie, 'één van de duurzaamste start-ups van Europa', komt naar Nederland. De online winkel in refurbished iPhones startte vier jaar geleden in Finland en bouwde sindsdien een merknaam en een enthousiaste groep klanten op.
Dit gebeurde in Finland, Denemarken, Zweden en Italië.
Swappie biedt naar eigen zeggen 'een betrouwbaar assortiment iPhones tegen een buitengewoon scherpe prijs.' Het eigen testlab onderwerpt de ingeleverde iPhones aan een programma van 52 controlestappen. Kopers lezen op de website precies in welke staat de telefoon van hun keuze verkeert. Bovendien biedt Swappie twee jaar garantie op de aankoop. Met hun kwaliteit, transparantie en vriendelijkheid heeft Swappie al het hart van ruim 100.000 tevreden klanten veroverd.
Verantwoord
Swappie kiest voor uitbreiding naar ons land, omdat Nederlanders veel online shoppen, gevoelig zijn voor het verantwoord omgaan met het milieu en van voordeeltjes houden. Een betrouwbare refurbished smartphone is niet alleen voordeliger dan een nieuwe, maar ook duurzamer. Na het prijsvoordeel geldt minder verspilling als de meest genoemde reden om voor een refurbished model te kiezen. Het internationale tech-magazine The Next Web heeft Swappie dit jaar opgenomen in de top 9 van Europa’s start-ups die het meest bijdragen aan een groenere toekomst.
Vertrouwen winnen
Sami Marttinen, oprichter en ceo van Swappie, heeft een uitgesproken visie: 'In deze markt ben je alleen succesvol als mensen jou en je product vertrouwen.'
Hij spreekt uit ervaring. De oprichter startte zijn bedrijf nadat hij zelf een keer was opgelicht bij de online aanschaf van een tweedehands smartphone. Toen hij zich hierin ging verdiepen en ontdekte dat talloze consumenten het slachtoffer worden van dit soort praktijken, besloot hij een veilig alternatief te ontwikkelen. Nu vier jaar later staat Swappie volgens hem als een huis. Marttinen: 'Vertrouwen moet je verdienen. Daar gaan we ook in Nederland keihard ons best voor doen.'
Financiële groei
Sinds de oprichting in 2016 heeft Swappie een zeer snelle groei doorgemaakt. Het bedrijf boekte in 2019 een omzet van meer dan € 31 miljoen, een stijging van ongeveer 300 procent ten opzichte van 2018. Ook tijdens de COVID‑19-pandemie doet Swappie goede zaken, omdat mensen nu veel meer online kopen. De netto-omzet is in april en mei vervijfvoudigd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Het bedrijf is al actief in Finland, Zweden, Denemarken en Italië. Italië is momenteel Swappie's grootste markt. Deze week lanceert Swappie zijn online winkel ook in Ierland, Portugal, Duitsland en Nederland. Voor de expansie in Europa heeft Swappie € 42,5 miljoen aan investeringen geregeld bij TESI en al bestaande investeerders als Lifeline Ventures, Reaktor Ventures en Inventure.
(PvWK)
Over Swappie
'Swappie is dé toonaangevende Scandinavische online winkel die refurbished iPhones verkoopt. Swappie's missie is om klanten een kwalitatief betere, betaalbare én milieuvriendelijke manier te bieden om hun telefoons te upgraden. Swappie is actief in Italië, Zweden, Finland, Denemarken en vanaf vandaag ook in Ierland, Portugal, Duitsland en Nederland. Het bedrijf groeide sterk in 2019 met een omzet van meer dan € 31 miljoen. Sinds de oprichting in augustus 2016 is Swappie uitgegroeid tot een van de meest innovatieve en snelgroeiende start-ups in Europa en heeft tot nu toe € 42,5 miljoen opgehaald bij investeerders. Ga voor meer informatie naar deze link.'
(bron: Swappie)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- duurzaam
- groep
- Swappie
- refurbished
- online
- Nederland
- start-up
- bouw
- Europa
- winkel
- enthousiast
- klanten
- iPhones
- Finland
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Just speelt in op jongerencultuur met campagne ‘moetje of wilje’
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- [column] Marketingfacts Focus #10
Laatste Nieuws
- [onderzoek] Ruim helft jongeren... 17-11-2025
- Hoe Moneybird emotie boven product... 17-11-2025
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

