Tech-ondernemers bouwen met Hello 24/7 de 'Picnic van de zorg'

Tech-ondernemers bouwen met Hello 24/7 de 'Picnic van de zorg'
  • Online
  • 13 dec 2021 @ 15:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AppsInnovatieStartup

Hello 24/7 is de eerste oplossing voor 45-plussers die hun ouder(s) willen ondersteunen om zo lang mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen. De startup werd recent winnaar van de SocialTech Startup Network Series, een initiatief van Innovation Quarter, Yes!Delft en de gemeente Den Haag.

Nederland vergrijst en meer dan twee miljoen 45-plussers dragen bij aan de zorg voor hun ouder(s). Omdat ouderen steeds langer op zichzelf wonen en een plek in de zorg niet vanzelfsprekend is, nemen de kinderen geregeld zorgtaken over; een pittige uitdaging voor families met een druk eigen leven.

Hello 24/7 is de eerste oplossing die zich specifiek richt op 45-plussers die hun ouder(s) willen ondersteunen zo lang mogelijk zelfstandig thuis te blijven wonen. Dat begint met een (gratis) zorg-familie-app waarmee zorg- en familiezaken eenvoudig geregeld kunnen worden gecombineerd met praktische dienstverlening.

Begin december 2021 heeft Hello 24/7 de 1000e familie verwelkomd die gebruik maakt van deze nieuwe alles-in één-familiezorg app. Niet alleen families zoeken ondersteuning op dit gebied. Grote organisaties zoals Univé en KPN Hello 24/7 bieden hun klanten en personeelsleden het Hello 24/7 platform om zo mantelzorgtaken te verlichten. De Gemeente Dordrecht en het Dordtse Albert Schweitzer-ziekenhuis bieden de app aan, aan inwoners en patiënten uit de regio Dordrecht om zo, samen met de familie, zorgondersteuning te bieden.

Hieruit blijkt dat er enorme behoefte is aan ondersteuning in de informele zorg, daar waar het reguliere zorgcircuit deze niet kan invullen.

Hello 24/7, moderne dienstverlening voor een maatschappelijke uitdaging
De digitale ondernemers Arthur Clement (hiervoor bij Netaspect) en Victor Terpstra (eerder werkzaam bij Strawberries en Osudio) komen nu met een antwoord: ‘Als initiatiefnemers van Hello 24/7 liepen wij direct tegen de onmogelijkheden aan voor hulp aan onze ouders. Zij vielen qua zorg nét tussen wal en schip: goed genoeg om zelfstandig te wonen, maar te slecht om het helemaal alleen te kunnen. Je hebt als kind zelf het gevoel dat je hierin vaak tekortschiet en praktische ondersteuning is nauwelijks te vinden. Daarom is Hello 24/7 opgericht. Met als doel families in zo’n situatie te helpen.’

Clement: ‘Het issue is enorm, de vraag naar goede oplossingen ook. Wij willen hierop inspelen door de "Picnic van de zorg" op te zetten: op een innovatieve, ondernemende  en verfrissende een (deel)oplossing zoeken voor een grote vraag’.

App en platform dat mensen en diensten verbindt
De basis van Hello 24/7 wordt gevormd door een social app die alle betrokkenen gratis kunnen downloaden. Door familie, vrienden en buren te verbinden ontstaat een klein en persoonlijk sociaalnetwerk en wordt de zorg eerlijk en overzichtelijk gedeeld. De app biedt o.a. een familie-agenda, actielijsten, chat en videobellen. Zo blijft iedereen betrokken en kunnen onderlinge afspraken eenvoudig worden afgestemd.

Daarnaast bestaat de zorg voor ouders en dierbaren vooral voor een belangrijk deel uit praktische zaken zoals boodschappen, eten, huishoudelijke hulp en klusjes. Met de filosofie Vriendelijk, Veilig en Vertrouwd is Hello samenwerking aangegaan met landelijk opererende en gerenommeerde aanbieders, die via de Hello app diensten aanbieden die eenvoudig afgenomen kunnen worden, leggen de heren uit.

Oogje in het zeil met slimme meter in de meterkast
Als ouders kwetsbaarder worden én nog zelfstandig wonen, beginnen veel kinderen zich zorgen te maken. 'Denk aan de kans op vallen of onwel worden. Hello 24/7 heeft vernieuwde oplossingen voor personenalarmering ontwikkeld. Privacy en vrijheid voor alle betrokkenen hebben daarin centraal gestaan. De slimme, zelflerende meter van Hello zit enkel in de meterkast en bekijkt het energieverbruik in huis. Er worden geen bewegingsmelders, camera’s of andere sensoren zichtbaar in huis geplaatst. Wijkt het dagelijkse leefpatroon van de alleenwonende af, dan krijgen de dagelijks betrokkenen in de Hello familie-app een bericht. Zo houd je met elkaar een oogje in het zeil. Wordt de woonsituatie zorgelijker, dan biedt Hello de mogelijkheid tot aansluiting op Hello alarmcentrale', vertelt Terpstra.

Investeerders achter Hello 24/7
Oprichter Clement startte het initiatief eind 2019. Kort daarna nam Aletra Capital Partners deel in Hello 24/7. Recent versterkte Terpstra het Hello team als actieve aandeelhouder. Meer info staat hier.
(PvWK, foto: Andrea Piacquadio / Pexels)

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/online bericht over de actuele stand van zaken over het online in contact komen met en verleiden van de klant, met specifieke aandacht voor onder meer e-commerce, online advertising en social media.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken