Nederlandse chipsector krijgt 300 miljoen steun
- Online
- 20 sep 2021 @ 09:37
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 20 sep 2021 @ 09:37
- Michiel van Zaane
De Nederlandse chipsector krijgt waarschijnlijk 300 miljoen euro extra steun van de overheid. Het geld is bedoeld om de Nederlandse chipsector te helpen innoveren. De EU heeft toestemming gegeven voor de steun.
Hoewel Nederland met bedrijven als ASML en NXP technologisch gezien in de frontlinie staat, wil Europa de techsector stimuleren om niet te afhankelijk te worden van de VS en China. Bovendien wil de EU opkomende technologie, zoals de nieuwe fotonische chips, steunen. Het geld mag uitgekeerd worden in het kader van de IPCEI (Important Projects of Common European Interest), een EU-programma dat de lidstaten de vrijheid geeft strategisch belangrijke sectoren te steunen.
Het bedrag van 300 miljoen wordt in De telegraaf genoemd. ASML coördineert namens de Nederlandse techsector het opstellen van een gezamenlijk plan. Het genoemde bedrag van 300 miljoen is waarschijnlijk niet genoeg om alle Nederlandse ambities te vervullen. Frankrijk en Duitsland lijken meer geld voor hun chipsector uit te trekken. De precieze plannen en bedragen worden waarschijnlijk op Prinsjesdag bekend gemaakt.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

