Google Bard heet vanaf nu Gemini

- Online
- 9 feb 2024 @ 08:02
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - ZoekmachineOnline
- 9 feb 2024 @ 08:02
- Peter van Woensel Kooy
Zoekmachine Google brengt meer van zijn producten onder in het Gemini-ecosysteem, ook in naam. Zo heet Bard vanaf nu Gemini, naar eigen zeggen om de geavanceerde technologie in de kern weer te geven. 'Deze zal beschikbaar zijn op het web, in een nieuwe Gemini-app voor Android en via de Google app op iOS.'
Google meldt de redacties de volgende innovaties:
- Google lanceert daarnaast Gemini Advanced - een nieuwe ervaring die je toegang geeft tot Ultra 1.0, Google's grootste en meest capabele state-of-the-art AI-model.
- Gemini Advanced is beschikbaar via het nieuwe Google One AI Premium-abonnement, dat ook vanaf donderdag beschikbaar is voor 21,99 euro. Gemini Advanced is vanaf vandaag beschikbaar in 150 landen in het Engels - ook in Nederland.
- Duet AI wordt Gemini voor Google Workspace en Google Cloud. Binnenkort kunnen consumenten met het Google One AI Premium-abonnement Gemini gebruiken in Gmail, Docs, Sheets, Slides en Meet.
- Gemini powered by Pro (de eerdere versie van Gemini) is beschikbaar in Nederland en de Nederlandse taal.
De Gemini App is helaas nog niet beschikbaar in Nederland, aldus Google. 'De app wordt wereldwijd uitgerold in het Engels, met uitzondering van de landen van de "Europese Economische Ruimte", Zwitserland, het Verenigd Koninkrijk en geassocieerde gebieden. We hanteren een doordachte aanpak bij het uitrollen van deze nieuwe ervaring en er zullen binnenkort meer landen en talen volgen.'
(PvWK, beeld: Brett Jordan / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit zien met campagne Niet...
- Shortlist TikTok Ad Awards 2025 bekend
- [column] Amazon belooft poort richting wereldtoneel te openen...
- Albert Heijn maakt AH App meertalig met hulp van AI
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de basis is van digitale...
- Inter Milan introduceert digitaal loyaliteitsplatform Interista
Laatste Nieuws
- Just speelt in op jongerencultuur... 12-11-2025
- Waarom e-mailmarketing nog steeds de... 12-11-2025
- Inter Milan introduceert digitaal... 12-11-2025
- Albert Heijn maakt AH App meertalig... 06-11-2025
- Transavia laat nieuwe merkidentiteit... 04-11-2025
- [column] Amazon belooft poort... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

